עם סיומה של מתקפת הטילים הבליסטיים של איראן, משטר האיתוללות החל לשגר מסרים מאיימים לפיהם אם ישראל תתקוף את מתקני הנפט באיראן - האיראנים יתקפו מתקני נפט במדינות מוסלמיות. המסר נועד ליפול על אוזניי האמריקאים ולהניא את ישראל מתגובה שכזו אשר עשויה להוביל למשבר נפט עולמי. הכתב הכלכלי של הטלגרף מציין נקודה אחת מהותית שהאיראנים פיספסו - איראן לא יכולה לאיים במשבר שיפגע בבעלת בריתה החשובה ביותר - סין. 

כזכור, לאחר המתקפה האיראנית, משמרות המהפכה החלו לשגר באתרי חדשות מקורבים להם איומים דרמטיים, במסגרתם אם ישראל תפגע במתקני הנפט שלה, איראן תתקוף מתקני נפט בסעודיה, באמירויות, באזרבייג׳אן, בכווית, ובבחריין. זאת לאחר שבישראל החלו איומים על תקיפת מתקני הנפט האיראניים כתגובה למתקפה האיראנית. יכולת שישראל רשמה בעבר כבר פעמיים בתימן. 

נקודת התורפה של האיראנים: "פגיעה אחת שם – ואין כלכלה באיראן"

התקיפה בתימן (צילום: רשתות ערביות)
התקיפה בתימן (צילום: רשתות ערביות)

לפי בלומברג, מחיר הנפט מסוג ברנט זינק ביותר מ-5% לאחר המתקפה האיראנית, כשהוא חצה את רף ה-75 דולר לחבית, עם עלייה של כ-5 דולר ביומיים. אולם, בטלגרף הבריטי מדגישים סיבה מהותית בגינה איראן לא יכולה לממש את האיום שכן במידה ותתקוף את מתקני הנפט של המדינות המוסלמיות המתונות: "משבר כזה יפגע הרבה יותר בבת הברית הכי גדולה שלה - סין, יותר מאשר האויב הכי גדול שלה - ישראל".  

סין היא כיום היבואנית הגדולה בעולם של נפט גולמי ללא ספק. חלק גדול מהנפט שהיא מייבאת מגיע מאיראן, ובעוד שסין ואיראן אינן בעלות ברית רשמיות, הן דה פקטו בנות ברית בליגה האנטי-מערבית. "זה שומר על כלכלתה של איראן ומאפשר לה לקיים את טבעת האש שלה סביב ישראל". מדגישים בטלגרף הבריטי.