מלחמת חרבות ברזל: אלפי מפגינים פרו-פלסטינים צעדו אתמול (שבת) במרכז לונדון, כשחלקם נושאים שלטים ודגלים בתמיכה בארגון הטרור חיזבאללה. המחאה התקיימה לקראת יום השנה הראשון למתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר.

בין השלטים שנראו בהפגנה היו כאלה שהציגו את דיוקנו של מנהיג חיזבאללה שחוסל, חסן נסראללה, עם הכיתוב "לא ננטוש את פלסטין". שלטים אחרים הכריזו: "חיזבאללה אינם טרוריסטים" ו"אני אוהב את חיזבאללה".

דיווח: מקורות אמריקאיים הזהירו את ירדן שייתכן שהמתקפה הישראלית תתחיל בקרוב
עוד מפלה לחיזבאללה: צה"ל כבש את "קודש הקודשים" של כוח רדואן

המשטרה הבריטית עצרה יותר מעשרה מפגינים בחשד לעבירות שונות, כולל תמיכה בארגוני טרור. זאת למרות אזהרות מוקדמות של המשטרה כי תפעל נגד כל גילוי תמיכה בארגוני טרור מוכרזים כמו חמאס וחיזבאללה.

המפגינים קראו סיסמאות נגד ישראל והביעו תמיכה בפעולות של תימן נגד ספינות בים האדום. חלק מהמפגינים אף השוו את השואה להקמת מדינת ישראל, השוואה הנחשבת לאנטישמית על פי ההגדרה הבינלאומית של אנטישמיות.

ארגונים יהודיים בבריטניה גינו את ההפגנה וקראו למשטרה לפעול בנחישות נגד גילויי אנטישמיות ותמיכה בטרור. מנגד, ארגוני הסולידריות עם פלסטין שעמדו מאחורי ההפגנה טענו כי הם מוחים נגד "פשעי ישראל בעזה" ודורשים מהממשלה הבריטית להפסיק את הסיוע לישראל.

המשטרה הבריטית הודיעה כי היא פועלת לזהות את האחראים לשלטים ולכרזות המביעים תמיכה בארגונים אסורים, ומבטיחה לנקוט צעדים נגדם.