החל מאמש, מתגברות השמועות כי איסמעיל קא'אני, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, שהה יחד עם האשם ספי א-דין, מחליפו של נסראללה, בעת התקיפה בדאחייה שיועדה לכאורה לחיסולו בסוף השבוע. צה"ל טרם אישר באופן רשמי חיסול של מי מהאישים. 

שלושה גורמים רשמיים באיראן אישרו הלילה (בין שבת לראשון) לניו יורק טיימס כי איסמעיל קא'אני אכן נסע בימים שאחרי חיסול נסראללה ללבנון כדי להיפגש עם בכירים בחיזבאללה ולעזור להם להתמודד עם המכות שישראל הנחיתה על הארגון. מטעם טהרן טרם פורסמה הודעה רשמית לגביו, דבר שמחזק את השמועות שנפגע. 

בזמן שהיא ממתינה לתגובה: המוצב הקדמי של איראן בגבול לבנון הושמד 
"חולשה היסטורית": צעדיה של איראן בימים האחרונים מעידים על היסטריה

תקיפות בדאחייה (צילום: רויטרס)
תקיפות בדאחייה (צילום: רויטרס)

על פי הדיווח, קא'אני, בן 67, נראה לאחרונה בפומבי במשרדי חיזבאללה בטהרן, יומיים לאחר חיסול נסראללה, לפי תמונות שפורסמו על ידי כלי תקשורת באיראן. באופן חריג, הוא נעדר ביום שישי מהתפילה שנשא אייתוללה עלי חמינאי לזכר נסראללה. 

איסמעיל קאאני והאשם ספי א-דין (צילום: רויטרס)
איסמעיל קאאני והאשם ספי א-דין (צילום: רויטרס)

חבר המשמר המוצב בביירות אמר לניו יורק טיימס שהשתיקה מצד בכירים איראנים בנוגע למצבו של קא'אני יוצרת פאניקה בקרב הציבור. אתרי החדשות האיראניים מנסים לשמר תקווה ביחס לגורלו של קא'אני. עם זאת, אחד האתרים פרסם ביוגרפיה ארוכה הכוללת פירוט של עשרות שנות פעילותו במשמרות המהפכה. 

במקביל, גם בדיילי מייל הבריטי דווח כי החשד לגבי חיסולו של קא'אני הולך וגובר. מומחים טוענים כי מותו עלול להחליש קשות את היכולת הצבאית של איראן, מאחר שהוא היה יד ימינו של האייתולה חמינאי ואחת מדמויות המפתח מאחורי מתקפות הטילים נגד ישראל בשבוע שעבר ובאפריל.

בנוסף, הוא שימש כקשר העיקרי של משטר טהראן עם חיזבאללה, כמו גם עם קבוצות טרור אחרות שהן שלוחות של איראן, כגון החות'ים בתימן ותלבושות מיליציות עיראקיות. אם קא'אני אכן מת, זו תהיה מכה אדירה לאיראן, במיוחד רגע לפני תקיפה ישראלית מתוכננת בתגובה למטח הטילים שנורו לעבר ישראל ב-1 באוקטובר.