״כפי שאמרתי״, פתח הנשיא לשעבר דונלד טראמפ את עצרת התמיכה בו שהתקיימה אמש (שבת) בעיר באטלר שבפנליסבניה, תזכורת קלילה לאירוע שהכביד על הדמוקרטיה האמריקאית ב-13 ליולי.

חוזרים הביתה מאומן? אלו ההגבלות במעברים שחשוב להכיר
בני סבטי: "האיראנים אוכלים מקופת החיסכון - הם לא יעמדו בזה"

העצרת הקודמת שלו הסתיימה בצרור יריות וכדור שפצע את אוזנו הימנית, ״לפני 12 שבועות כולנו חטפנו כדור למען אמריקה״, אמר טראמפ, ״כל מה אשר אנו מבקשים זה שתצאו להצביע. אנחנו חייבים לנצח. אנחנו לא יכולים לתת לזה לקרות למדינה שלנו״, והמשיך ״דיממנו ביחד כאן בפנסילבניה״. ניסיון החיסול של המועמד הרפובליקני זכה לגינוי מקיר לקיר.

נאומו של טראמפ היה ברובו חיובי, אך לא היה חף ממתקפות על יריבתו הדמוקרטית למירוץ לנשיאות, סגנית הנשיא קמלה האריס והמפלגה הדמוקרטית בכלל, את הממשל האמריקאי כינה ״מושחת״, ואמר ״אתם ראויים להנהגה בוושינגטון שאינה מחוייבת ללוביסטים, לבירוקרטים, או לאינטרסים המיוחדים המושחתים, אלא מחוייבת רק לכם, האזרחים המסורים של אמריקה, יש כל כך הרבה״, אמר טראמפ.

הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, בעצרת בחירות בבאטלר פנסילבניה, 5.10.24 (צילום: רויטרס)
הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, בעצרת בחירות בבאטלר פנסילבניה, 5.10.24 (צילום: רויטרס)

עם 30 יום בלבד שנותרו לבחירות בארה״ב, טראמפ וצוות הקמפיין שלו עושים הכל כדי להלהיב את הקהל ולהניע אותו להצביע לו בהמוניהם, טראמפ שב לזירת האירוע כמנצח ומול קהל מעריץ, תיאר את מת׳יו תומאס קרוקס, החשוד בניסיון התנקשות בדונלד טראמפ כ״רוצח קר דם שמנסה להשתיק אותי״, והמשיך ״יש הרבה מהם".

"אלה שרוצים למנוע מאיתנו להשיג את העתיד הזה השמיצו אותי, הדיחו אותי, הגישו נגדי כתבי אישום, ניסו להוריד אותי מהבחירות, ומי יודע, אולי אפילו ניסו להרוג אותי״, המשיך המועמד. ״אבל מעולם לא הפסקתי להילחם עבורכם. ולעולם לא אפסיק״.

במהלך נאומו, הזמין טראמפ לבמה את אילון מאסק, המיליאדר ומנכ״ל הרשת החברתית x (לשעבר טוויטר) לבמה, הופעה נדירה עבור היזם הטכנולוגי וגם הופעתו הראשונה מאז הביע את תמיכתו בטראמפ לאחר ניסיון ההתנקשות ב-13 ליולי.

מאסק עלה לבוש כובע שחור של ״Make America Great Again״ וחולצה עם הכיתוב ״Occupy Mars״, ״כפי שאתם יכולים לראות, אני לא סתם MAGA - אני Dark MAGA״, התבדח מאסק, ברמיזה למם האינטרנטי Dark Brandon. הוא כינה את הבחירות הקרובות ב-5 בנובמבר ״הבחירות החשובות ביותר בחיינו״. ״אלו אינן בחירות רגילות״, טען המיליארדר.

״הצד השני רוצה לקחת מכם את חופש הביטוי שלכם״. ״כבוד הוא לי להיות כאן, וכפי שאתם יודעים, המבחן האמיתי לאופיו של אדם הוא איך הוא מתנהג תחת אש״, אמר מאסק בתחילת דבריו.

״והיה לנו נשיא אחד שלא יכול היה לטפס במדרגות, ואחר שהניף אגרופים לאחר שנורה״. מאסק עודד את הקהל ואמר: ״תהוו מטרד לכולם. אם הם לא יצביעו, אלו יהיו הבחירות האחרונות שלנו. אתם חייבים לשכנע את כל מי שאתם מכירים, להירשם כמצביעים ולשכנע אותם להצביע״.

טראמפ גם הקדיש דקת דומייה בשעה 18:11, השעה בה נורה לפני שלושה חודשים לזכרו של קורי קומפרטורה. קומפרטורה, משתתף בעצרת וכבאי, נפצע אנושות בעודו מגן על משפחתו.

בדברו בתחילת נאומו בבאטלר, פנסילבניה, טראמפ הכיר במותו של קומפרטורה והודה לקרובי משפחתו - כולל אלמנתו ובנותיהם -בנוכחותם. ״השעה היא 18:11, 12 שבועות בדיוק מהרגע שהירי החל״, אמר טראמפ.

״אני מבקש מכולם להצטרף אליי לדקת דומייה״. אז צלצל פעמון ארבע פעמים, פעם אחת לכל אחד מארבעת קורבנות האירוע: קומפרטורה, שנהרג מהירי; שני משתתפים נוספים שנפצעו; וטראמפ עצמו. זמרת אופרה שרה ״Ave Maria״ בזמן שטראמפ ומשתתפי העצרת חלקו כבוד לנפגעים ולהרוג.