אלפי אנשים התכנסו היום אחר הצהריים (ראשון) בפריז לתמיכה בישראל ובקורבנות ה-7 באוקטובר, כך דיווחה כתבת סוכנות הידיעות AFP. החל מהשעה 15:00 (שעון צרפת) מפגינים מכל הגילאים התקבצו בכיכר פונטנוי, סביב במה אליה עלו מספר נואמים וזמרים, בהתכנסות שאורגנה על ידי הקרן הקיימת לישראל (קק״ל) תחת הסלוגן ״Je suis debout״ [עומדים איתן]. מטרת המפגן היא ״לתמוך בישראל, בעם הישראלי, ולזכר האנשים שנהרגו ואלו שנחטפו״, רובר זבילי, נשיא קק״ל אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית ל-AFP.

עצרת התמיכה, שאורגנה ערב לפני זו של מועצת המוסדות היהודיים בצרפת ״קריף״ (CRIF) שתתקיים מחר, סיפקה פלטפורמה חשובה להורי קורבנות. אם ששכלה את בנה בטבח השבעה באוקטובר חלקה בדמעות כי בנה ״נורה על ידי טרוריסטים מתועבים״ באחד ״הימים הנוראיים ביותר מאז הקמת מדינת ישראל״.

עלייה של 200%: אלפי מקרי אנטישמיות בארה"ב בשנה החולפת
בכיר במשמרות המהפכה של איראן: ״אנחנו מוכנים לתקיפה ישראלית"

מספר נציגים של הקהילה היהודית נכחו, בהם נשיא הקריף יונתן ארפי ונשיא הקרן החברתית היהודית המאוחדת אריאל גולדמן, וכן חברת הפרלמנט קונסטנס לה גריפ, ראש העיר של הרובע ה-17 ג׳פרי בולאר, וכן האימאם של דרנסי חסן שלגומי.

לפני הופעתם של מספר אמנים על הבמה (ביניהם המנחה ארתור והזמר אמיר), הוקרנו על מסכי ענק סרטונים מה-7 באוקטובר, ללא הסתרה של חלק מהתמונות הקשות ביותר. נשמעו אז קריאות: ״כנופיית טרוריסטים, מפלצתיים, נאצים, אשפה!״. אזכור של מפלגת LFI (״צרפת הלא-כנועה״) זוכה גם הוא לשריקות בוז באופן קבוע. בקהל המצויד בדגלים קטנים של ישראל וצרפת, חלק מנופפים בשלטים ״אונס מתרחש - חמאס טרוריסטי״ או ״עם ישראל חי״.