ראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר, פרסם הבוקר (שני) הצהרה ליום השנה לטבח השבעה באוקטובר, מתקפות ״היום האפל ביותר בתולדות העם היהודי מאז השואה״, כתב. עוד צוין בהצהרתו כי המעשים "נעשו נגד הקהילה היהודית",  ושבריטניה מבהירה כי היא ״עומדת לצידה". 

ראש הממשלה סטארמר כשל בלהזכיר את שמה של מדינת ישראל הן בעמוד ה- x (לשעבר טוויטר) שלו והן בצהרה הרשמית שפורסמה בעמוד ה - x של דאונינג 10. מה כן מוזכר? קריאתו להשבת החטופות והחטופים משבי חמאס, כאבם של תושבי המזרח התיכון שסופגים את השלכות הקונפליקט הנוראי, הפסקת אש מיידית בעזה ובלבנון והסרת ההגבלות על הכנסת סיוע הומניטרי נחוץ לרצועה.

בשקט בשקט: ישראל בדרך להפסיק להיות תלויה בחימושים האמריקאים
התכניות השתנו: ישראל קיבלה תיאבון בלבנון - זו הסיבה לכך | דיווח

כאמור, ישראל מציינת היום בכאב את יום השנה לטבח הרצחני שביצעו מחבלי החמאס לפני שנה. אירועי הזיכרון ליום הנורא בתולדות הציונות נפתחו בדקת דומיה באזור מסיבת ה"נובה" שהתקיימה ברעים, שם נרצחו באכזריות צעירים וצעירות רבות, שהגיעו לבלות במקום. גם יצחק הרצוג, נשיא המדינה, הגיע הבוקר יחד עם רעייתו למקום. 

אמו של מור מאיר ז"ל בשטח המסיבה ברעים (צילום :פלד ארבלי)

אמו של מור מאיר ז"ל, שנרצח במסיבה הגיעה הבוקר למקום, ואמרה ל"מעריב": "תחושות קשות, בלתי נתפס שעברה שנה, אנחנו באותו היום פשוט. עם כל האבטחה שיש עכשיו מסביב, איפה הם היו בשנה שעברה. אני לא קולטת שהוא לא פה. יש כאלה שקשה להם לבוא לפה, לי זה עושה טוב".

עוד סיפרה עליו בכאב: "ילד של כבוד, אין הרבה כאלה. כיבוד אב ואם, הכלת כל אחד, אהבה לאלוהים, איש עבודה, בעל. הוא התחתן בדיוק חודש לפני שנרצח. תמיד רצה לעזור לכל מי שיכל. לא נתפס, באמת שלא נתפס".