בכיר במערכת הביטחון של ארצות הברית אמר ל"סקיי ניוז ערביה" כי לישראל יש חלק מהיכולות הנדרשות כדי לתקוף מתקנים גרעיניים באיראן. עם זאת, הוא הדגיש כי ישנן יכולות אוויריות שחיוניות לפעולה כזו שרק וושינגטון מחזיקה בהן.

לדבריו, הפנטגון העביר לישראל את הערכתו בנוגע לתקיפת מתקנים גרעיניים באיראן. ההתייעצות בין המדינות התמקדה בהבנה שהפצצת מתקנים כאלה דורשת משאבים שלא נמצאים ברשותה של ישראל לבדה, אלא דורשים שיתוף פעולה מצד ארצות הברית. עוד טען כי התקבל מידע לפיו התגובה הישראלית נגד איראן תתרחש בקרוב. מהפנטגון מסר כי " לישראל יש את הזכות להגיב על התקפות איראן, אבל אנחנו עובדים איתה כדי להבטיח שתגובתה לא תוביל למלחמה נרחבת".

בתוך כך, בריטניה פינתה היום (שני) את משפחות צוותי השגרירות שלה בישראל עקב ההסלמה בלחימה בין ישראל לחיזבאללה והסיכון לסכסוך אזורי רחב יותר. החלטתה של בריטניה מגיעה בעקבות שליחת כוחות צה''ל לדרום לבנון, הרג מנהיג חיזבאללה סייד חסן נסראללה ומתקפת הטילים איראנית האחרונה. 

שגרירות בריטניה (צילום: REUTERS/Evgenia Novozhenina)
שגרירות בריטניה (צילום: REUTERS/Evgenia Novozhenina)


"כאמצעי זהירות בעקבות ההסלמה באזור, בני המשפחה של צוות השגרירות הבריטית נסוגו באופן זמני", נכתב בדף ייעוץ הנסיעות של משרד החוץ לישראל. "אנשי הצוות שלנו נשארו". בנוסף, בריטניה ממליצה לאזרחים להימנע מפני כל נסיעות לאזור הקרוב לגבול עם עזה, "מלבד נסיעות חיוניות" לחלקים אחרים של ישראל. "עם זאת, לאזרחים בריטיים החיים בישראל לא אמרנו לעזוב. במקום זאת, אנו מודיעים להם שהסיוע הקונסולרי מוגבל מאוד". 

"אנו מכירים בכך שמדובר בסיטואציה שנעה במהירות המהווה סיכונים משמעותיים", נכתב בהמלצתה של בריטניה לצוות השגרירות. "אנו ממליצים בחום לבדוק שיש לכם ולקרובי משפחתכם את המסמכים הנדרשים כדי לנסוע בהתראה קצרה".