במקביל לטקסי הזיכרון שנערכו וייערכו בהמשך היום (שני) לזכר יום השנה לשבעה באוקטובר, גם לא מעט ממדינות העולם התייצבו היום במחוות שונות לצד ישראל לזכר שנה למתקפת הפתע שגבתה מאות חיים.

עם תיק דינמיט, אישה ושלושה ילדים: פרטים חדשים נחשפים על סינוואר
תם עידן הפלסטרים: ישראל מעכבת את התגובה באיראן - ויש לכך סיבה טובה

בבניין האו"ם בניו יורק נכחו שגרירת ארה"ב לאו"ם, לינדה תומאס-גרינפילד, שגריר ישראל לאו"ם דני דנון, ואיתם שורה של שגרירים נוספים ואנשי תקשורת. מי שבלט בהיעדרו היה שר החוץ ישראל כ"ץ, ששלח סרטון מצולם במקום, ומזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, שלא הוזמן כלל. באירוע עתיד להיות מוקרן הסרט "מיגונית המוות" בגרסה מקוצרת שיוצריה ערכו במיוחד.

כמו כן, הזמרת עדן גולן תשתתף באירוע ותבצע את השיר "October Rain". לצד אלו, האמנית יפעת פאר תציג תערוכת צילומים של 25 נרצחים ונרצחות השבעה באוקטובר. 

באנגליה החליטה שגרירות ישראל בלונדון לקיים עצרת מרכזית בהייד פארק בהשתתפות 15,000 אנשים.  בין האנשים שינכחו בעצרת: מנדי דמארי, אמא של החטופה אמילי דמארי, ובאשיר אלזיאדנה, בן משפחתם של החטופים יוסף וחמזה אלזיאדנה והרב הראשי של בריטניה, הרב אפרים מירוויס.

באיטליה נערך אירוע בבית הכנסת הגדול ברומא לציון שנה למתקפת הטרור של חמאס ביוזמת השגרירות ובשיתוף איחוד הקהילות היהודיות של איטליה והקהילה היהודית של רומא. באירוע נכחו והביעו תמיכה ישראלית יוצאת דופן ראש ממשלת איטליה ג׳ורג׳יה מלוני, לצד שמונה שרים מממשלתה ונציגי פרלמנט וסנאט. לאירוע הגיעה מהארץ אלה מור, דודתה של אביגיל עידן לספר את סיפורה של אביגיל ומשפחתה.

ג'ורג'יה מלוני וחברי ממשלתה באירוע המרכזי בבית הכנסת הגדול ברומא לזכר השבעה באוקטובר (צילום: Filippo Attili,Chigi Palace)
ג'ורג'יה מלוני וחברי ממשלתה באירוע המרכזי בבית הכנסת הגדול ברומא לזכר השבעה באוקטובר (צילום: Filippo Attili,Chigi Palace)

מנהיגת הימין בצרפת, מארין לה-פן הובילה דקת דומיה לזכר 1,200 קורבנות הטרור שנרצחו על ידי חמאס, ביניהם 43 צרפתיים, בכינוס של מפלגת האיחוד הלאומי בניס.



מנהיג הימין הקיצוני בהולנד חירט ווילדרס אמר בכנס הליגה הצפונית באיטליה כי "לעולם לא נשכח את קורבנות וחטופים 7 באוקטובר בישראל. המסר שלי למהגרים המעללים את האלימות הזאת ואנטישמיות: אינכם שייכים לכאן, לכו ואל תשובו!".

התבטאויות תמיכה וסולידריות לישראל נרשמו גם מצד ארגנטינה. שם הנשיא חאבייר מיליי צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "הלב שלנו שבוי בעזה, BRING THEM HOME NOW".



שרת-החוץ בגרמניה אנאלה ברבוק צייצה גם היא בעברית: "מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר היוותה נקודת מפנה עבור האנשים בישראל. לא נוותר עד שכל החטופות והחטופים ישתחררו ויתאחדו עם יקיריהם".



קנצלר גרמניה אולף שולץ הצטרף לדברים ואמר: "ברלין מחויבת להפסקת אש, שחרור החטופים והליך פוליטי אפילו אם זה נראה רחוק מתמיד. שנה של מלחמה הביאה סבל בל-יתואר לאוכלוסייה הפלסטינית ברצועת עזה. פתרון שתי המדינות יכול להיות היעד היחיד לכל הליך מדיני. חיזבאללה ואיראן חייבות לחדול מיידית את מתקפותיהם נגד ישראל, המהוות הסלמה נוספת במצב מתוח".

משרד ראש הממשלה השוודי כתב: "היום לפני שנה, בוצע הרצח-ההמוני הנורא ביותר של יהודים מאז השואה. היום, אנו מכבדים את זכר הקורבנות, וחושבים על אלה שעדיין מחוזקים בשבי. אנו דורשים את שחרורם המיידי ובלא-תנאי, כך שיתאפשר להם לשוב לבתיהם. הממשלה עומדת, ותמשיך לעמוד, לצד יהודי שוודיה. יש להילחם באנטישמיות בכוח הקולקטיבי של החברה".



ראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר פרסם איגרת בה נכתב: "7 באוקטובר היה היום האפל ביותר בהיסטוריה היהודית מאז השואה. שנה מאז מהמתקפות המחרידות אנו חייבים לעמוד באופן חד-צדדי לצד הקהילה היהודית ולהתאחד כמדינה. לא נעצור במאבקנו להשיג שלום, וביום זה של צער וכאב אנו מוקירים את אלו שאבדו, וממשיכים בנחישות להחזרת החטופים, לעזור לאלו שסובלים ולהבטיח עתיד טוב יותר במזרח התיכון".

נשיא צרפת עמנואל מקרון כתב בעברית ברשת הטוויטר: "הכאב עודנו כאן, חריף כמו לפני שנה. כאבו של העם הישראלי. כאבנו שלנו. כאבה של האנושות הפצועה".