קטעים מתוך ספר חדש פרי עטו של העיתונאי האמריקאי הוותיק בוב וודוורד חושפים פרטים משיחות נפיצות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא האמריקאי ג'ו ביידן. וודוורד, שהיה מחושפי פרשת ווטרגייט, חושף לראשונה פרטים משיחות זועמות בין השניים.

בעקבות האיום של יוסי כהן על התובעת בהאג: הולנד בצעד נגד ישראל?
נחבט מכל הכיוונים: גורמים בבית הלבן חושפים - מה קרה לביידן בשנה האחרונה

אחד הפרטים שנחשפים בספר הוא זעמו של ביידן על נתניהו לאחר חיסול רמטכ״ל חיזבאללה, פואד שוכר בסוף חודש יולי. ״ביבי, מה לעזאזל?״ רתח ביידן בשיחת הטלפון ״אתה יודע שהתפיסה של ישראל ברחבי העולם היא שמדובר במדינה שמאיימת על השלום העולמי, תפיסה שמתגברת יותר ויותר, מדינה נוכלת״. לכך השיב נתניהו: ״ראינו הזדמנות וניצלנו אותה. היעד (פואד שוכר, ב״ש) הוא אחד המחבלים המובילים ככל שתפגע חזק יותר, כך תצליח יותר במשא ומתן״.

ג'ו ביידן בישראל, מלחמת ''חרבות ברזל'' (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
ג'ו ביידן בישראל, מלחמת ''חרבות ברזל'' (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

הרשת האמריקאית CNN פרסמה ציטוטים נוספים מתוך הספר בו ביידן אמר על נתניהו ״פאקינג בן זונה, הוא איש רע, נתניהו פאקינג איש רע״. והוסיף ״אני יודע שהוא מתכנן משהו, אבל הדרך בה אני פועל היא להגיד לו ׳אל תעשה דבר׳״. לפי הספר, את הדברים אמר נשיא ארה״ב על נתניהו באפריל 2024. בשיחה פרטית אחרת בין השניים אמר לנתניהו שהוא ״פאקינג שקרן״.

בחודש אפריל, לפני כניסת צה״ל לרפיח ברצועת עזה, שאל ביידן את נתניהו מה האסטרטגיה שלו למהלך, השני השיב כי ״חייב להיכנס לרפיח״, נשיא ארה״ב הלם בו ״ביבי, אין לך אסטרטגיה״.