הקרמלין הכחיש היום (רביעי) קטע מתוך ספרו של העיתונאי האמריקאי בוב וודוורד שפורסם אתמול (שלישי), לפיו נשיא רוסיה ולדימיר פוטין היה בקשר עם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ מאז האחרון עזב את תפקידו כנשיא ארה״ב. ״לא, זה לא ככה״, אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב לכלי חדשות רוסי בתגובה לשאלה האם השניים שיתפו שיחות טלפון.

העיתונאי בוב וודוורד כתב על האינטראקציות לכאורה בין טראמפ לפוטין בספרו שייצא בקרוב, שכותרתו ״מלחמה״, כך דיווחו הוושינגטון פוסט ו-CNN. על פי הדיווחים וודוורד כתב כי השניים שוחחו ״כשבע שיחות טלפון״, טענה שהנשיא לשעבר, דונלד טראמפ הכחיש אתמול והקרמלין מכחיש היום.  

בוב וודוורד (צילום: Jim Wallace.CC BY 2.0)
בוב וודוורד (צילום: Jim Wallace.CC BY 2.0)


עוד נכתב בספר כי בעת מגיפת הקורונה שהתפשטה ברחבי העולם בשנת 2020, ארה״ב ומדינות נוספות התמודדו עם מחסור בבדיקות שנועדו לזהות את הנגיף, הנשיא דאז דונלד טראמפ שלח בחשאי בדיקות קורונה לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין לשימושו האישי.

פוטין, שלפי הדיווח פחד מהידבקות בנגיף, קיבל את האספקה, ​​אך דאג למנוע נפילות פוליטיות. לא שלו, אלא של מקבילו האמריקאי ואף הזהיר את טראמפ לא לחשוף שהוא שלח את הציוד הרפואי המדובר למוסקבה ואמר לטראמפ ״אני לא רוצה שתספר לאף אחד כי אנשים יכעסו עליך, לא עלי״.

טראמפ ופוטין בנאום משותף (צילום: רויטרס)
טראמפ ופוטין בנאום משותף (צילום: רויטרס)


ארבע שנים מאוחר יותר, נראה שהיחסים האישיים בין שני הנשיאים נמשכו, מדווח וודוורד, כשטראמפ מקדם קמפיין חזרה לבית הלבן ופוטין מתזמר את התקפת הדמים שלו על אוקראינה.

בתחילת 2024, הנשיא לשעבר הורה לעוזר להתרחק ממשרדו במאר-א-לאגו, המועדון הפרטי שלו ומגוריו בפלורידה, כדי שיוכל לנהל שיחת טלפון פרטית עם המנהיג הרוסי, על פי החשבון של וודוורד.