לאחר נאומו הדרמטי של סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, בו הביע נכונות לקדם הפסקת אש ללא קשר לחזית בעזה לראשונה מתחילת המלחמה, הערוץ הסעודי אל-חדת שוחח עם פעיל פוליטי המזדהה עם האופוזיציה בלבנון על האופן בו רואה הציבור הלבנוני את חיזבאללה בימים אלו, נוכח הישגיה הצבאיים של ישראל בחזית הצפון. הפעיל הלבנוני אמר: "היכולות הצבאיות של חיזבאללה לא מעניינות אף קבוצה בלבנון, וגם לא היכולת שלו להדוף תקיפות או השיח הריק מתוכן שהוא מכתיב לעם הלבנוני" בסיום דבריו דרש: "אל תכניסו את הלבנונים להרפתקאות מיותרות - חפים מפשע משלמים את המחיר". 

"מה שמעניין אותנו היום הוא שהעם הלבנוני מותש. הילדים מתים בקרבות. מאות אלפי אנשים עקורים מבתיהם והתוצאה היא איזה נאום מצ'וקמק ממקום מסתור כלשהו שלא מעניין את העם הלבנוני", אמר בעקיצה לנאומו המפויס של קאסם. 

חיילי צה"ל גילו בלבנון: תרחיש הבלהות של ישראל כבר היה מוכן  

תקיפות צה''ל בדרום לבנון (צילום: רויטרס)
תקיפות צה''ל בדרום לבנון (צילום: רויטרס)

ביחס לעמדה שהביע קאסם אמר הפעיל הלבנוני: "זאת הפעם הראשונה בחיי שאני שומע 'מנצח', כפי שאמר נעים קאסם, שדורש הפסקת אש מיידית, מבלי להגשים הישג פוליטי כלשהו. לא הגיוני שאתה היום מנצח אבל הבקשה הבסיסית שלך היא להפסיק את התוקפנות נגדך מבלי ששחררת את אדמות לבנון, לא הגנת על העם הלבנוני, לא הגנת על עזה ולא הגנת על אף אחד".

הוא הסביר: "לדעתי זה חלק מתעמולה של חולשה. העם הלבנוני שנתון להפצצות מדי יום, להרג, לרעב, לקור, להשפלה לא יכול לקבל סוג כזה של נאומים ולהתייחס אליהם. אם חיזבאללה באמת רוצה היום הפסקת אש והעמדה שלו השתנתה פתאום, או כפי שנטען על ידי מחלקת המדינה האמריקאית - נוקט בעמדה הגנתית, זה מעיד על כך שהוא ספג מכות קשות". 

ביחס לרוחו של העם הלבנוני לאחר שנה של לחימה אמר: "מה שמעניין אותי בסופו של דבר הוא העמדה הלבנונית. הממשלה שלנו נפקדת וישנה. עמדת העם הלבנוני כבר שנה היא שאנחנו לא רוצים מלחמה. אנחנו לא רוצים להיות בזירת הקרב בין ישראל לאיראן. אנחנו לא רוצים להיות כלים בידי אחרים".

נעים קאסם (צילום: REUTERS/Aziz Taher)
נעים קאסם (צילום: REUTERS/Aziz Taher)

"בסופו של דבר חיזבאללה חלש ולא צריך להיות מומחה צבאי כדי להבין שאין פה מאזן כוחות. מי שחושב שיש לא מסתכל על הקורבנות שמתים, על המבנים ההרוסים וההרס הכלכלי לעומת הנזק המועט שנגרם בצד השני. היום אנחנו גאים בטיל שפוגע באיזה קיר ומוריד בטון בוילה הישראלית אבל לא שומעים על ערים שלמות שנהרסות שם", ציין. 

ביחס להמשך הירי מלבנון לעבר ישראל אמר הפעיל: "אני לא מצליח להבין איך מזכ"ל חיזבאללה נהרג והטילים האלה לא זזו, ביירות נחרבה והטילים האלה לא זזו ואנחנו לא שוכחים שבלי הוראה מאיראן הטילים האלה לא יזוזו. האם אנחנו באמת זקוקים לזיקוקים או להכרזה על קיומם של טילים, או שאנחנו זקוקים להרתעה - שהמציאות הצבאית הקיימת הוכיחה שלא קיימת בידי חיזבאללה".

בסיום דבריו דרש: "אנחנו, כאופוזיציה לבנונית, התרענו על כך מהרגע הראשון ואנחנו טוענים שמאזן האימה לא קיים. אל תכניסו את הלבנונים להרפתקאות מיותרות. היום חפים מפשע משלמים את מחיר ההרפתקאות הסתמיות האלה ושאף אחד לא יאמר לי שמתחת לקרקע יש לנו טילים שיהדפו את ישראל". 

הרס בלבנון לאחר התקיפות הישראליות (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
הרס בלבנון לאחר התקיפות הישראליות (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

תורגם באמצעות ביירן תרגום מקצועי