שגרירת ארה"ב בביירות, ליסה ג'ונסון, העבירה מסר מפתיע בסדרת פגישות שקיימה לאחרונה עם קבוצות פוליטיות בלבנון, כך דווח בעיתון אל אחבאר הלבנוני. על פי מקורות מהימנים, ג'ונסון הדגישה כי "חיזבאללה נחלש מאוד בעקבות התקיפות שכוונו נגדו, שפגעו במנהיגיו והביאו למותו של המזכ"ל שלו. לכן, הארגון אינו יכול עוד לכפות את רצונו, ובקרוב תחווה המדינה שלב פוליטי חדש בו אין מקום למפלגה".

דבריה של ג'ונסון מאשרים כי ארצות הברית אינה מעוניינת בהפסקת אש בלבנון, אלא ממשיכה לתמוך במהלך הצבאי הישראלי עד להשגת יעדיו, זאת בניגוד להצהרתו של ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, אתמול בפלטפורמת X על "מגעים דיפלומטיים שהתעצמו בשעות האחרונות לפני דיון מועצת הביטחון, במטרה לחתור להפסקת אש מחודשת ולהפעיל לחץ נוסף לעצירת התוקפנות הישראלית כלפי לבנון".

תקיפה בלבנון (צילום:  REUTERS/Aziz Taher)
תקיפה בלבנון (צילום: REUTERS/Aziz Taher)

עם זאת, מה שבולט בדברי השגרירה האמריקאית, לפי הדיווח בעיתון הלבנוני, הוא "אזהרתה מפני הכעסת השיעים והדגשתה על הצורך לחבק אותם בתקופה זו", רמז לצורך בקיומו של גורם למשא ומתן, בהתייחסות ליו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי.

הלבנונים זועמים על חיזבאללה: "לא מעניינים אותנו נאומים מצ'וקמקים ממקומות מסתור"
קנצלר גרמניה מכחיש את הטענות: "ההאשמות על 'אמברגו נשק שקט' נגד ישראל לא נכונות"

במקביל, ההכנות לוועידת פריז, שתתקיים ב-24 לאוקטובר, נמשכות. ארצות הברית אישרה את השתתפותה בוועידה, כשהדגש יהיה על "הצורך בהפסקת אש, מתן פתרון פוליטי בר-קיימא בהתאם להחלטה 1701, תמיכה והגנה על אזרחים ועקורים, הכנסת סיוע והגדלתו, וכן תמיכה בריבונות לבנון על ידי תמיכה בצבא ומתן תמיכה כספית למשכורות קציני וחיילי הצבא הלבנוני".

עקורים בלבנון (צילום: רויטרס)
עקורים בלבנון (צילום: רויטרס)

מקורות נוספים ציינו כי "פריז חותרת להפסקת אש בעזה ובלבנון, אך הבעיה קשורה לעמדת ארצות הברית, המהמרת על ניצחונו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו". המקורות הצביעו על "חוסר האמון בין פריז לתל אביב. בעוד האחרונה טוענת כי תבצע חדירה מוגבלת למשך שבועות, הצרפתים מאמינים שהישראלים משקרים ורוצים מלחמה שאינה מוגבלת בזמן או ביעדים".