מלחמת חרבות ברזל: שני אירועי ירי בוצעו במהלך יום כיפור בעמדות יוניפי"ל בלבנון. התקיפות מיוחסות לישראל. ברחבי העולם מיהרו לגנות את הפעולות. שר ההגנה של איטליה אומר כי מחה בפני שר הביטחון יואב גלנט על הפעולות.

צרפת מסרה כי היא ממתינה להסברים מישראל והדגישה כי קיימת חובה להבטיח את בטיחותם של יוניפי"ל. "צרפת מביעה דאגה עמוקה בעקבות היריות הישראליות שפגעו בכוח האו"ם הזמני בלבנון (יוניפי"ל) ומגנה כל התקפה על ביטחון יוניפי"ל," אמר משרד החוץ בהצהרה, והוסיף כי אף אחד מ-700 החיילים שלה במשימה לא נפצע. "אנו ממתינים להסברים מהרשויות הישראליות. ההגנה על כוחות שמירת השלום היא חובה החלה על כל הצדדים לסכסוך".

התעלפויות ופציעות רכיבה: 2,842 נזקקו לטיפול רפואי במהלך הצום
במהלך יום הכיפורים: כ-200 שיגורים לצפון, פגיעת כטב"ם בהרצליה

האו"ם מסר, כי יוניפי"ל בלבנון "נמצאים בסכנה גוברת" והפעילות המבצעית כמעט הגיעה לעצירה מוחלטת מאז ה-23 בספטמבר, כך אמר ראש מחלקת שמירת השלום של האו"ם, ז'אן-פייר לקרואה, למועצת הביטחון. "כוחות שמירת השלום מוגבלים לבסיסיהם עם פרקי זמן משמעותיים במקלטים," הוא אמר, והוסיף כי המשימה - הידועה בשם יוניפי"ל - מוכנה לתמוך בכל המאמצים לקראת פתרון דיפלומטי.

התמרון הקרקעי בלבנון (צילום: אבי אשכנזי)
התמרון הקרקעי בלבנון (צילום: אבי אשכנזי)

"יוניפי"ל מוסמכת לתמוך ביישום החלטה 1701, אך עלינו להתעקש כי על הצדדים עצמם ליישם את הוראות החלטה זו," הוא אמר למועצה בת 15 החברים. החלטת מועצת הביטחון 1701 מעניקה ליוניפי"ל מנדט לסייע לצבא הלבנוני לשמור על אזור הגבול הדרומי עם ישראל נקי מנשק או כוח אדם חמוש מלבד אלה של המדינה הלבנונית.

משרד החוץ הרוסי הביע "זעם" על מה שהוא כינה התקפה צבאית ישראלית על כוחות שמירת השלום של האו"ם בלבנון, ודרש מישראל להימנע מכל "פעולות עוינות" נגדם. "מוסקבה זועמת על פעולות הצבא הישראלי," נאמר בהודעת משרד החוץ הרוסי.

ולדימיר פוטין (צילום:  Sputnik/Sergei Savostyanov/Pool via REUTERS)
ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Sergei Savostyanov/Pool via REUTERS)

"הצד הרוסי דורש להימנע מכל פעולה עוינת נגד כוחות שמירת השלום של יוניפי"ל המבצעים את משימתם בלבנון בהתאם למנדט הקיים של מועצת הביטחון של האו"ם, ומביע את תמיכתו ואיחוליו להחלמה מהירה לפצועים," נאמר בהודעה.