ניקרגואה מנתקת את יחסיה הדיפלומטיים עם ישראל, כך הודיעה המדינה ממרכז אמריקה אתמול (שישי), תוך שהיא מכנה את ממשלת ישראל "פשיסטית" ו"רצחנית". ממשלת ניקרגואה הצהירה בהודעה כי ניתוק היחסים נובע מהמתקפות הישראליות בעזה.

הסכסוך, לדברי ממשלת ניקרגואה, כעת "מתפשט גם נגד לבנון ומאיים באופן חמור על סוריה, תימן ואיראן". ניקרגואה היא בעלת ברית של איראן, והפכה למבודדת בשנים האחרונות, לאחר שראש הממשלה, דניאל אורטגה, דיכא מחאות אנטי־ממשלתיות ב־2018, אשר לפי ארגוני זכויות אדם גרמו למותם של כ־300 בני אדם.

הפרוטוקולים נחשפים: כך ניסה חמאס לשכנע את איראן להשתתף בטבח
ועדת חקירה ממלכתית לטבח ה-7 באוקטובר - יתרונות וחסרונות | קלמן ליבסקינד

כמעט 30 מדינות לא מקיימות יחסים דיפלומטיים עם ישראל, רובן מדינות ערביות אך חלקן מפתיעות, בהן קובה, ונצואלה, מלזיה, האיים המלדיביים, בוליביה, ולאחרונה קולומביה, שגם הצטרפה לתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין בהאג.

נשיא קולומביה, גוסטבו פטרו, תקף בחריפות את ישראל והשמיע עמדות אנטי־ישראליות מובהקות במהלך המלחמה, ואף האשים אותה בביצוע "רצח עם" בעזה, כל זאת לפני ניתוק היחסים. שר החוץ ישראל כ"ץ הגיב לנשיא קולומביה: "אנטישמי ומלא שנאה – החליט להתייצב לצד המפלצות השפלות ביותר שידעה האנושות. ‏נשיא קולומביה הבטיח לתת פרס למרצחי ואנסי חמאס – והיום קיים״.

מחאה בניקרגואה (צילום: רויטרס)
מחאה בניקרגואה (צילום: רויטרס)

עוד אמר: ״ההיסטוריה תזכור כי החליט להתייצב לצד המפלצות השפלות ביותר שידעה האנושות ששרפו תינוקות, רצחו ילדים, אנסו נשים וחטפו אזרחים חפים מפשע. היחסים בין המדינות תמיד היו חמים – ואף נשיא אנטישמי ומלא שנאה לא יצליח לשנות את זה".