שוטרים בפורטלנד, אורגון, עצרו רכב בשבוע שעבר, לאחר שהבחינו בתיק עליו היה מודפס הכיתוב: ״בהחלט לא תיק מלא סמים״ (Definitely not a bag full of drugs). למעשה, הוא היה מלא בסמים: 79 כדורי פנטניל כחולים, שלוש טבליות אוקסיקודון מזויפות ו־230 גרם של מתאמפטמין, ליתר דיוק.

עוד התגלה כי הרכב היה גנוב. ״הנהג והנוסעת נעצרו שניהם״ אמר סמל קווין אלן, קצין יחסי הציבור של משטרת פורטלנד. ״בתוך הרכב היה מספר משמעותי של סמים ארוזים כולל מתאמפטמין וכדורי פנטניל כחולים, מספר משקלים, כסף ונשק טעון״. רבות משקיות הסמים אוחסנו בתיק בד חום שעליו נכתב ״בהחלט לא תיק מלא סמים״. תמונה של השלל המשטרתי – כולל התיק – משכה תשומת לב תקשורתית ברשת X.

ספר חדש של אלכסיי נבלני חושף: ישב שעות מתחת לתמונה של פוטין, האמין שימות בכלא
נתק מוחלט? לאחר ההתעלמות מצד ישראל - המדיניות החדשה של ארה"ב בלבנון

החשודים - רג'ינלד ריינולדס, בן 35, ומיה באגנסטוס, בת 37 - מואשמים שניהם בהחזקת סמים והחזקת רכב גנוב. בשנת 2020, אורגון עשתה היסטוריה כאשר ביטלה את הפליליות של החזקת כמויות קטנות של סמים קשים (הרבה יותר קטנות מהכמויות שהשוטרים מצאו במקרה הזה), במאמץ להפנות מחדש מימון עירוני מהפללה לטיפול בהפרעות שימוש בחומרים.

הצעד עבר עם רמות גבוהות של תמיכה ציבורית שנחלשה ככל שעלו שיעורי המנות היתר וחוסר הבית במדינה במהלך מגפת הקורונה כאשר גם הפנטניל הפך לזמין בהרחבה ודיור במחיר סביר פחות. בספטמבר, המדינה החזירה את האישום הפלילי על אחזקת סמים, תחת המושלת הדמוקרטית, טינה קוטק.