נשיא ארצות הברית ג׳ו ביידן אישר הכרזת אסון משמעותית עבור פלורידה לקהילות שנפגעו מהוריקן מילטון, ובכך שחרר מימון פדרלי לסיוע בהתאוששות ובשיקום המדינה.

הודעה מהבית הלבן ביום שבת ציינה כי ביידן אישר את הפריסה של המשאבים הנוספים לפלורידה. זאת, לפני שהוא צפוי לנסוע לשם היום (ראשון) כדי לבקר בקהילות שניזוקו מההוריקן ולשוחח עם צוותי חירום רפואיים ותושבים המנסים לאסוף את השברים. זה יהיה ביקורו השני במדינה החודש.

הבית הלבן בדרך כלל מאשר הכרזות אסון למדינות לאחר אסונות טבע גדולים. הנשיא מכריז על האסון לאחר שמושל המדינה - במקרה זה רון דהסנטיס - הגיש בקשה לסיוע פדרלי.

הנשיא ביידן השלים את ההכרזה ביום שישי, ושחרר מימון פדרלי ל-34 מחוזות וכן לשבט המיקוסוקי של אינדיאנים בפלורידה. המהלך גם מספק מענקים לדיור זמני ותיקוני בתים, הלוואות לכיסוי אבדות רכוש שאינן מבוטחות ותוכניות אחרות לסיוע לתושבים ועסקים, על פי הבית הלבן.

הוריקן מילטון צילום לווין  (צילום: רויטרס)
הוריקן מילטון צילום לווין (צילום: רויטרס)

״אני רוצה שכל מי שנמצא באזורים שנפגעו ידע שאנחנו הולכים לעשות כל שביכולתנו כדי לעזור לכם לאסוף את השברים ולחזור למצב שבו הייתם״, אמר ביידן במהלך תדרוך הוריקן עם בכירי הקבינט בבית הלבן ביום שישי.

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

לפי הערכות מוקדמות, סך ההפסדים הכלכליים מהוריקן מילטון והוריקן הלן, שפגעו במספר מדינות בדרום-מזרח בחודש שעבר, עלולים להגיע ליותר מ-200 מיליארד דולר. ביידן אמר כי לסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום (FEMA) יש מספיק משאבים כדי להגיב לצרכים המיידיים של הקהילות בעקבות שתי הסופות. אך הוא הזהיר שהקונגרס יצטרך לאשר מימון נוסף להתאוששות ארוכת טווח. ״אנחנו נלך עם זה לקונגרס״ אמר ביידן. ״נזדקק לסיוע רב. נזדקק להרבה יותר כסף כשנזהה במדויק כמה נדרש״.

FEMA אישרה 441 מיליון דולר בסיוע לניצולי הוריקן הלן ומעל 349 מיליון דולר במימון סיוע ציבורי כדי לעזור בשיקום קהילות, על פי הודעה מהסוכנות.

הביקור בפלורידה ביום ראשון מגיע גם על רקע תסכול גובר בבית הלבן מהצפת מידע מוטעה על התגובה הפדרלית לאסונות טבע אחרונים בהובלת הנשיא לשעבר דונלד טראמפ המועמד הרפובליקני לנשיאות, ובעלי בריתו.

״המידע השגוי הוא לא רק נוראי, הוא גם מסוכן״ אמר הנשיא ביידן ביום שישי.