על פי דיווחים, רשת CBS News האמריקאית, הנחתה את עובדיה שלא להתייחס לירושלים כחלק מישראל. זאת בזמן שהרשת מתמודדת עם לחץ פנימי גובר בנוגע לסיקור הסכסוך הישראלי-פלסטיני.  

לפי דיווח ב-Free Press, מרק ממוט, מנהל בכיר ב- CBS News, שלח מייל לכל עובדי CBS News בסוף אוגוסט ובו רשימה של מונחים ש"צריך להיות זהירים" איתם כאשר "מדברים או כותבים על החדשות הנוגעות למלחמה בעזה".

"ירושלים" הופיעה ברשימת המונחים והסיבה לכך הינה: "בשל המחלוקת על הסטטוס של ירושלים, אל תתייחסו אליה כחלק מישראל", כתב ממוט במכתב. 

ממוט הכיר בכך שהשגרירות האמריקאית נמצאת בירושלים ושממשלת טראמפ אישרה שירושלים היא בירת ישראל, אך הוסיף כי "הסטטוס שלה שנוי במחלוקת והוא נוגע ללב הסכסוך הישראלי-פלסטיני".

הנחייה זו של רשת CBS עוררה סערה, בעקבותיה יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ צייץ מוקדם יותר היום (ראשון): "הסטטוס של ירושלים ברור ואינו שנוי במחלוקת - היא הבירה הנצחית של העם היהודי. כך היה במשך אלפי שנים, וכך זה יישאר תמיד. שום ניסיון לעוות או להסתיר את המציאות הזו לא ישנה זאת".

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון התייחס גם הוא לפרסום: "מצער לגלות שגופים בעלי משמעות מנסים להפוך את עצם היותה של ירושלים, עיר ישראלית, לשנויה במחלוקת. ירושלים מעולם לא הייתה שנויה במחלוקת ולעולם לא תהיה. ירושלים היא בירת הנצח של ישראל, מאז ולעולם".