"'הניו יורק טיימס' שיקר או לא הצליח לאמת את המידע שהוצג להם", כך כתב אמש (שלישי) מאט טרדיו, איש כוחות הביטחון של ארה"ב לשעבר, בחשבון הטוויטר שלו , בתגובה לטור הדעה שפורסם באותו עיתון על ידי פארוז סידוואה, מנתח טראומה ומנתח כללי, ובו כלל תמונות רנטגן של גולגולת של ילדים שנהרגו במהלך תקיפות צה''ל. 

מחשש לתקיפות ישראל: אחיו של אסד מצמצם את הפעילות האיראנית
המשאב הכלכלי של חיזבאללה שישראל עדיין לא נטרלה


סידוואה, שעבד בבית החולים האירופי בחאן יונס במשך שבועיים בחודשים מרץ ואפריל, טען בטור המדובר שכ-44 מתוך 65 רופאים נתקלו בילדים בגילאים שונים עם פציעות ירי בגולגולת שנגרמו במהלך תקיפות צה''ל באזור. רופאים מטעם PAMA, ארגון רפואה פלסטיני בארה"ב, שסיפק את התמונות לטור הדעה בעיתון, העידו כי הילדים שהגיעו לבתי החולים סבלו מרעב מחפיר ואף הראו סימני אובדנות. 

צילומי הרנטגן של גולגולות הילדים שנפגעו בעזה (צילום: צילום מסך ניו יורק טיימס)
צילומי הרנטגן של גולגולות הילדים שנפגעו בעזה (צילום: צילום מסך ניו יורק טיימס)

לאחר פרסום התמונות החלו גולשים אנונימיים, ואף מומחים שונים בתחום הרפואה, לפקפק באמיתותן של תמונות הרנטגן. "רציתי להגיב למאמר הזה עם כמה עובדות שידגימו עד כמה לא ישרים ולא מדויקים הפוסט והמאמר", כתבה שריל ברשת הטוויטר, שם טענה כי היא בעלת התמחות בבליסטיקה פורנזית, והדגישה תוך פירוט עובדות והוכחות כי לא מדובר בנשק של צה''ל. 

מאט טרדיו, כאמור איש כוחות הביטחון של ארה"ב לשעבר, כתב גם הוא פוסט ארוך ובו פירט את סוגי הכדורים שמשתמשים בהם צלפים. אליו ואל שריל הצטרפו עוד מומחים שטענו כי העובדות והתמונות שהוצגו במאמר של סידוואה חסרות כל היגיון. 

לתיאוריו של סידוואה התווספו התבטאויות נגד ישראל, ביניהן: "אני לא מכיר שחמאס הרג מישהו שביקש עזרה. חמאס לא יורה ומענה מתנגדים, בזמן שישראל יורה ומענה פלסטינים בכמות תעשייתית".