לפי דיווח בעיתון ה"בילד" הגרמני, ממשלת גרמניה חסמה את אספקת הנשק לישראל. מקורבים דיווחו לעיתון שהשיטה של השרים שחסמו את ייצוא הנשק לישראל "אבסורדית", וציינו כי למרות המצור על ישראל - כן נשלח נשק לנשיא ארדואן מטורקיה. השרים שחסמו את המשלוחים הם שר הכלכלה רוברט האבק ושרת החוץ אנאלנה ברבוק, שניהם חברים במפלגת "הירוקים" הגרמנית. שרת החוץ אף אמרה בחמישי בנאומה בבונדסטאג שמשלוחי נשק לישראל חייבים להיות תואמים לחוק הבינלאומי.

נזכיר כי רק לפני כשלושה ימים קנצלר גרמניה אולף שולץ התייחס לטענות בדיון בבונדסטאג שעסק ביום השנה למתקפת 7 באוקטובר, ואמר: "סיפקנו נשק ונספק נשק לישראל. זוהי הגישה של הממשלה הפדרלית". עוד אמר כי לא יפר את כללי הסודיות של מועצת הביטחון, אך הם "קיבלו החלטות בממשלה שיבטיחו משלוחי נשק נוספים בקרוב", ואמר עוד כי "מדובר בהאשמות שוא".

אולף שולץ בכיכר דיזינגוף (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אולף שולץ בכיכר דיזינגוף (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

זאת לאחר שבפועל, החל מחודש מרץ לא ניתנו בגרמניה רשיונות לאספקת נשק לישראל, ולמרות דבריו של הקנצלר - הסיבה היא שאספקת הנשק נבלמה במועצת הביטחון הפדרלית על ידי שני השרים. על פי המידע שהגיע לעיתון, מפלגת "הירוקים" חסמו את האישורים כל עוד ממשלת ישראל לא תעביר לממשלת גרמניה התחייבות כתובה שהנשק שמגיע מגרמניה לא ישמש לרצח עם - כפי שישראל התחייבה.

עוד דווח כי ממשלת ישראל דווקא חתמה על ההתחייבות לפני כמה ימים, כשהמסמך החתום הגיע לברלין ביום חמישי, ולכן ייתכן כי אולף שולץ הודיע שאספקה נוספת של נשק תתבצע בקרוב.

משרד הכלכלה שבראשותו ברבוק ממפלגת הירוקים מסר ל"בילד" כי "הוא אינו נוהג לספק מידע על החלטות והצבעות במועצת הביטחון הפדרלית", וכי ממשלת גרמניה "משתמשת בכל האמצעים כדי לחזק את ההגנה העצמית של ישראל במסגרת המשפט הבינלאומי".

עם זאת, דווח כי בספטמבר 2024 מועצת הביטחון הפדרלית אישרה עסקה לאספקת נשק בהיקף כולל של 336 מיליון אירו לטורקיה, אף על פי שנשיא טורקיה ארדואן ממשיך לתקוף את האזורים הכורדיים ומעניק תמיכה וגיבוי למחבלי חמאס.