הנשיא לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות בהווה, דונלד טראמפ, ערך הלילה (רביעי, שעון ישראל) אספת עם בפנסילבניה, שם עלו מצביעים אפשריים ותומכיו של הנשיא לשעבר עם שאלות, עליהן היה אמור לענות. גולשים שצפו בתיעודים של אסיפת העם שהופצו ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת האמריקאיים המרכזיים לא יכלו להתעלם מאופיו הביזארי של האירוע. הם לא ציפו מטראמפ לפחות אבל בספק אם ציפו ממנו לכל כך הרבה יותר.

אחת התומכות שעלתה לבמה שאלה את טראמפ כיצד המועמד מתכוון להוריד את מחירי המזון. טראמפ גלש בתשובתו ליחסיו עם נשיא סין שי ג׳ינפינג. ״הוא איש חריף״, אמר. ״אנחנו נשקם את הקהילה החקלאית״, ציין והוסיף כי ״המהגרים שנוהרים לארצנו גונבים עבודות״ ואף דיבר על ״חניבעל לקטר״ וכינה אותו ״כלכלב חולני״.

האירוע הפך למוקד תשומת הלב, לאחר שהנשיא לשעבר בחר לאחר מכן לנטוש כל תכנית לענות על שאלות ובמקום זאת להשמיע פלייליסט שירים אהובים עליו. ״בואו לא נענה על עוד שאלות״ אמר המועמד הרפובליקני לשאגות הקהל. ״בואו פשוט נקשיב למוזיקה. מי לעזאזל רוצה לשמוע שאלות, נכון?״. הוא השמיע שירים במשך 39 דקות, תוך שהוא מנופף באגרופיו, מנדנד את ראשו ורוקד מעט על הבמה.

טראמפ ״הפך את האירוע כמעט לסשן האזנה בסלון לשירים האהובים עליו מפלייליסט האירועים שהוא בעצמו יצר״, כך תיאר העיתון האמריקאי ״וושינגטון פוסט״ את האירוע. לפי העיתון, הפלייליסט כלל את "YMCA" של ה"ווילג' פיפל", "November Rain" של "גאנז אנד רוזס" וגרסה אופראית לקלאסיקה של ג'יימס בראון "A Man's Man's Man's World".

אחד המשתתפים באירוע היה זקוק נואשות לטיפול רפואי, אך במקום לעצור את האירוע, צוות הקמפיין ניגן את השיר ״ava maria״. על השיר אמר טראמפ ״אני נרדם איתו כל לילה. אני מנשק אותו״.