העיתונאי הוותיק בוב וודוורד התראיין בתוכנית ״The Last Word״ של רשת MSNBC, לקראת פרסום ספרו ״מלחמה״. המראיין לורנס אודונ׳ל ציטט קטעים נרחבים מספרו החדש של וודוורד והעיתונאי האמריקאי המוערך הסכים ואף הרחיב על מספר נקודות, ביניהן - על פעולות הממשל האמריקאי מול הממשל הישראלי בתקופת המלחמה והכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה.

וודוורד הדגיש במהלך הראיון את ניסיונות ההרגעה וההכלה של הנשיא ביידן למנוע הסלמה אזורית ״הוא  אמר לנתניהו צריך להירגע. צריך לנקוט במשנה זהירות״ ואמר ״מה שישראל רוצה לעשות ומה שנתניהו רוצה לעשות זה לצאת למלחמה כוללת״.

המראיין אודונ׳ל אמר: ״כל פעולה לשחרור החטופים הותנעה על ידי הנשיא ביידן, בספר הזה נראה כי לא הייתה תנועה מהצד הישראלי״. וודווורד הסכים עם האמרה ואמר ״זה מעניין גם לראות שנושא החטופים נמצא בשדרה. הוא אמר אנחנו חייבים לטפל בזה, אני אטפל בזה. עוזריו ניסו להגיד לו הנשיא ביידן אמר ׳אני אחראי לחטופים׳״. וודוורד המשיך ואמר כי מבחינת התפיסה הפוליטית והפומבית העניין הדחוף של השבת 101 החטופים אכן נופל על כתפיו של הנשיא ביידן אך הפתיע אותו לגלות את הסיכון הביטחוני הלאומי שהעניין הציב ״לא הייתה שום תוצאה ידועה מראש, אם זה היה יוצא משליטה, וזה עדיין יכול לקרות בכל רגע נתון״.

הפגנת משפחות החטופים סמוך לקריה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת משפחות החטופים סמוך לקריה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

המראיין: ״שינוע אספקה לעזה הייתה יוזמה מלאה של ממשל ביידן. ומצטט מספרו של וודוורד את יחסו של נתניהו לכניסת סיוע הומניטרי ׳לא טיפה, לא קצת של דבר ייכנס לעזה לסייע לאנשים״. וודוורד: ״הם אמרו - אתה תיצור אסון הומניטרי, הן לנשיא והן לסגנית הנשיא חשוב ביותר ההימנעות מאסון הומניטרי. נתניהו לא התייחס לכך ברצינות לפחות בהתחלה אבל הוא הסתגל לבסוף״.

וודוורד גם מאשר במהלך הראיון את שכתב בספרו בראיון וחשף כי יו״ר המטות המשולבים לשעבר, מארק מילי, ניגש אליו באירוע בוושינגטון ואמר: ״אף אחד מעולם לא היה מסוכן יותר למדינה הזו מדונלד טראמפ. הוא פשיסט עד לשד עצמותיו. הוא האדם המסוכן ביותר למדינה הזו״.