הנשיא לשעבר דונלד טראמפ התחמק אתמול (שלישי) משאלות בנוגע לקשריו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אך טען כי קיום יחסים עמו היה "דבר חכם". בראיון סוער לבלומברג, סירב טראמפ להכחיש דיווחים על שבע שיחות שקיים עם פוטין מאז עזב את הבית הלבן ב-2021.

"אני לא מתייחס לזה," אמר טראמפ, "אבל אומר לך שאם עשיתי זאת, זה דבר חכם. אם אני ידידותי עם אנשים, אם יש לי קשר איתם, זה דבר טוב, לא רע."

ולדימיר פוטין (צילום:  Sputnik/Sergei Savostyanov/Pool via REUTERS)
ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Sergei Savostyanov/Pool via REUTERS)

הקשר בין טראמפ לפוטין עורר דאגה מאז קמפיין 2016, כאשר סוכנויות המודיעין האמריקניות הזהירו מהתערבות רוסית בבחירות. טראמפ המשיך לתמוך בפוטין גם לאחר פלישת רוסיה לאוקראינה, ואף כינה את המהלך "די חכם" ב-2022. הוא הביע ספקנות לגבי המשך הסיוע הצבאי והכלכלי לאוקראינה.

בראיון התייחס טראמפ גם לאירועי הפריצה לקפיטול ב-6 בינואר 2021. כשנשאל אם יתחייב לכבד מעבר שלטון שקט השנה, סירב טראמפ להתחייב וטען כי ב-2021 היה "מעבר שלטון שקט מאוד".

הדיווח על בקשת דונלד טראמפ מנתניהו (צילום: מתוך שידור PBS)

דבריו של טראמפ מעוררים דאגה בקרב בעלות בריתה של ארה"ב, במיוחד לאור אמירתו בעצרת בחירות כי "יעודד" את רוסיה "לעשות מה שהיא רוצה" נגד חברות נאט"ו שלדעתו אינן משקיעות מספיק בהגנה.

הראיון המתוח שיקף את הקו התוקפני של טראמפ, שהתעלם לעתים קרובות מהשאלות והאשים את המראיין בהטיה. גורמים בוושינגטון מביעים חשש מהשלכות אפשריות של חזרתו של טראמפ לבית הלבן על מדיניות החוץ האמריקנית ויחסיה עם רוסיה.