בית המחוקקים באיטליה העביר היום (רביעי) חוק שמטרתו למנוע מחברי הקהילה הגאה להביא ילדים באמצעות פונדקאיות מחוץ למדינה, כך דווח ב"וושינגטון פוסט". החוק מוגדר כמגביל ביותר במערב בתחום זה, כאשר העוברים על החוק צפויים לענישה הכוללת כליאה בפועל וקנסות כבדים. מבקרי החוק טוענים כי הוא נועד להגביל זוגות להט"ביים באופן מכוון. 

לפי הדיווח, פונדקאות כבר הייתה אסורה באיטליה, אבל החוק החדש הולך צעד נוסף קדימה ומגדיר אותה כפשע אוניברסלי חוצה גבולות, שווה בחומרתו להשתתפות בפעילות טרור או לרצח עם. 

דגלי הלהט''ב (צילום: אינגאימג')
דגלי הלהט''ב (צילום: אינגאימג')

לפי ה"וושינגטון פוסט" מדובר באמצעי המשמעותי ביותר בו נקטה ראש ממשלת איטליה, ג'ורג'יה מלוני, עד כה במסעה ארוך השנים להפיכת החברה האיטלקית לשמרנית יותר. 

החוק מפליל גם עבודה של אזרחים איטלקיים המועסקים במקצועות הרפואה, הסיעוד והטכנאות הרפואית תחת מרפאות פוריות זרות המאפשרות פונדקאות. סעיף זה וסעיפים נוספים צפויים להיות קשים לאכיפה. 

לפי הדיווח, אפילו תומכי החקיקה מודים כי זוגות הטרוסקסואלים עשויים להתמודד עם מעט שאלות כאשר יכנסו לגבולות לאיטליה עם תינוק, או בעת רישום תעודת הלידה של ילדם בעיריות מקומיות, מפני שלא תהיה אפשרות להוכיח שהאישה בזוג לא ילדה את התינוק בחו"ל? לעומת זאת, תינוק בזרועותיהם של זוג גברים יציף דגל אדום ברור.

זוג גברים, להט''ב, צילום אילוסטרציה (צילום: istockphoto)
זוג גברים, להט''ב, צילום אילוסטרציה (צילום: istockphoto)

"האנשים שלא יכולים להסתיר את זה הם זוגות הומוסקסואלים", אמרה ל"וושינגטון פוסט" אלסיה קרוצ'יני, מנהלת "משפחות הקשת", קבוצה המתנגדת לחוק, והוסיפה "זה מכוון לאבות הומוסקסואלים". 

צוין כי זוגות חד מיניים מנועים מאימוץ תחת החוק האיטלקי, בתוך המדינה או מחוצה לה. משמעות הדבר היא למעשה ביטול האפשרות הישימה האחרונה שנותרה לזוגות גברים באיטליה להביא ילדים ולהקים משפחות. 

"הטבע הוא שמחליט על זה, לא אנחנו", אמרה הסנאטורית סוזנה קמפיון, ממפלגת "האחים לאיטליה" של מלוני, שהצביעה בעד החוק, וציינה שהיא מקווה שאיטליה תהווה דוגמה בחקיקה זו למדינות נוספות. "זהו חוק מתורבת ששומר על הילד אך גם על האישה, מכיוון שאנו מאמינים שפונדקאות בעצם מפחיתה אישה למכונת רבייה".

החוק עבר לאחר שבע שעון של דיונים, ברוב של 84 נגד 58.