ברקע סבב התקיפות אשר ביצעה ארה"ב הלילה (בין רביעי לחמישי) בתימן כנגד החות'ים, בכיר אמריקאי מסר לסקיי ניוז כי "טהרן מודאת מהיכולות של ארה"ב לשאת פצצות חודרות שיוצרו במיוחד כדי להשמיד מתקנים גרעיניים וטילים בליסטיים מבוצרים מתחת לאדמה". 

באיראן הודיעו על החששות לאחר ההודעה שיצאה מפיקוד המרכז האמריקאי: מפציצי חמקן אמריקאים מסוג B2-Spirit השתתפו בהפצצה על חמישה בונקרים ששימשו לאיחסון "מספר סוגים של נשק קונוונציונאלי מתקדם" הנמצא אצל מי שהוגדר פעמיים בהודעה כ"מיליציות החות’ים הנתמכות בידי איראן".

כאמור, ארה"ב ביצעה הלילה סבב תקיפות בתימן נגד החות'ים, כך לפי מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין. התקיפות כוונו לחמישה מתקני אחסון נשק תת־קרקעיים באמצעות מפציצי חמקן B-2.

המתקנים, כך אמרו שלושה גורמי ביטחון אמריקאים ל־CNN לאחר התקיפה, הכילו נשק מתקדם ששימש לתקיפת כלי שיט צבאיים ואזרחיים בים האדום ובמפרץ עדן.

התקיפה האמריקאית בתימן  (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
התקיפה האמריקאית בתימן (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

"זו הייתה הדגמה ייחודית של יכולת ארצות הברית לתקוף מתקנים שאויבינו מנסים להרחיק מהישג יד, לא משנה כמה עמוק הם קבורים באדמה, מחוזקים או מבוצרים", אמר אוסטין בהצהרה. "השימוש במפציצי החמקן B-2 Spirit של חיל האוויר האמריקאי מדגים את יכולות התקיפה הגלובליות של ארה"ב לפעול נגד מטרות אלה כשנדרש, בכל זמן ובכל מקום".

בתוך כך, האתר הפרו־קאטרי "Middle East Monitor" דיווח היום (חמישי) כי ישראל מעוניינת להקים בסיס בצפון סומליה, שמטרתו לפקח על תימן ומיצרי באב אל־מנדב. על פי הדיווח, ישראל בתמורה תקיים קשרים עם סומלילנד, ממשלה ששולטת בצפון סומליה ולא מוכרת כיום באופן רשמי על ידי ישראל.