בעזה מגיבים לחיסולו המסתמן של רב המרצחים, יחיא סינווארחלק מהקולות ברצועה צוהלים ושמחים וחלק מבכים ומתאבלים כך לפי ציטוטים בעיתון ה"וושינגטון פוסט" וה"ניו יורק טיימס". 

עזתי אחד בעזה שנעקר מספר פעמים במהלך המלחמה אמר ״אזרחים רבים שמחים״ על הידיעה על מותו האפשרי של יחיא סינוואר. ״הם מאמינים שהוא מילא תפקיד משמעותי בהרס בעזה, וזה יכול לסמן את סופה של המלחמה״, אמר העזתי, שדיבר בעילום שם עם העיתון האמריקאי. 

מספר תושבים אמרו שהם מברכים על הבשורה על מותו, בתקווה שזה יביא לסיום מהיר של הסכסוך. אחרים אמרו שהם לא מאמינים לדיווחים ומקווים שהם לא נכונים.

״הלוואי שהוא ירקב בגיהנום. הוא אחראי לכל ההרס הזה״, אמרה פאדיה, מורה בת 42 מג׳בליה, שלא רצתה ששם משפחתה יפורסם מחשש לפעולות תגמול מצד חמאס. ״למעשה אני חשה הקלה שהוא איננו. זה אולי אומר שהמלחמה מגיעה לסיומה עכשיו, אני מקווה״.

הרס בעזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
הרס בעזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

רגשות אלו הדהד גם תושב רצועת עזה רזק אל-סבטי, אב בן 44 שנעקר מביתו ומתגורר עם משפחתו באוהל בנוסייראת שבמרכז עזה. לדבריו, הריגתו של סינוואר תאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו להכריז על ניצחון על חמאס. ״נתניהו יגיד לאנשיו שהרגנו את סינוואר, שהביא עלינו מלחמה״, אמר אל-סבטי לעיתון האמריקאי ״הניו יורק טיימס״, ״וזה נותן לנו תקווה שהמלחמה תסתיים״. אבל מנהיגי חמאס אחרים חוסלו על ידי ישראל, הוסיף, ומותם לא עשה דבר כדי לסיים את המלחמה בעזה.

אל-סבטי אמר כי סינוואר ומנהיגי חמאס אחרים טעו כשהם פתחו במתקפה על ישראל בשבעה באוקטובר 2023, לאור האופן שבו הקבוצה לא עשתה הכנות להגן על עזתים רגילים מפני תקיפות אוויריות ישראליות וכיצד המשבר ההומניטרי שנוצר גרם למחסור במזון. וחוסר טיפול רפואי.

מאז תחילת המלחמה, עזתים רבים הטילו על חמאס את האחריות למלחמה, תוך שהם עדיין מאשימים את ישראל בהרג של יותר מ-40,000 בני אדם, כך לפי נתוני גורמי הבריאות העזתיים.

זירת חיסולו של יחיא סינוואר (צילום: רשתות חברתיות)
זירת חיסולו של יחיא סינוואר (צילום: רשתות חברתיות)

רהאב איברהים עודה, בן 64, אמר שהריגתו של סינוואר לא ישנה את המציאות העגומה בעזה. אחמד מסאלחה, בן 45, שנעקר מביתו בעיר עזה, אמר כי מר סינוואר אינו שונה מכל עזתי אחר שנהרג או שמת.

רעין ריף חמדאן, בת 20 מחאן יונס, אמרה שהיא תחכה עד שחמאס יאשר את הידיעה, אבל היא קיוותה שהיא שקרית. ״זה לא הסיפור הישראלי הראשון על הריגתו של יחיא סינוואר״, אמרה חמדאן ל״ניו יורק טיימס״. ״מאז תחילת המלחמה, שמענו הרבה מהשמועות האלה״. היא הוסיפה: ״אנו מקווים שאלוהים יאריך את חייו ויציל אותו ממוות״.