נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, עורר אתמול (חמישי) מחלוקת נוספת במהלך הופעתו בארוחת הצדקה השנתית של אל סמית' בניו יורק, אירוע קתולי יוקרתי ומסורתי בעונת הבחירות האמריקאית. טראמפ, שנאם בפני קהל אוהד, ניצל את הבמה להטחת עלבונות בסגנית הנשיא קמלה האריס ולהתלונן על היחס כלפיו במהלך כהונתו.

במהלך נאומו, טראמפ שיבש במכוון את שמה של האריס מספר פעמים והשמיע הערות פוגעניות כלפי משפחתה. הוא טען כי היעדרותה של האריס מהאירוע היא "חוסר כבוד עמוק" כלפי הקהילה הקתולית. בין היתר, אמר: "כרגע יש לנו מישהו בבית הלבן שבקושי יכול לדבר, בקושי יכול לחבר שני משפטים קוהרנטיים, שנראה שיש לו יכולות מנטליות של ילד. יש אדם שאין לו שום דבר. אפס אינטליגנציה. אבל די לדבר על קמלה האריס".

הנערה היזידית שחולצה מעזה מדברת לראשונה: "אין שום הבדל בין חמאס לדאעש"
אין להם תחתית: מאמר הגרדיאן הבריטי קורא להדיח את ישראל מהאו״ם

בין הנוכחים באירוע היו דמויות מפתח כמו הקרדינל טימותי דולן מניו יורק, אשתו לשעבר של טראמפ מלניה, התובעת הכללית של ניו יורק לטישה ג'יימס (שזכתה לאחרונה בתביעת הונאה אזרחית נגד טראמפ), וראש עיריית ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג.

מלניה ודונלד טראמפ  (צילום: רויטרס)
מלניה ודונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

האירוע היוקרתי, שבדרך כלל מאופיין בהומור קל ובדיחות הדדיות בין המועמדים לנשיאות, הפך הפעם לזירת התקפות חד-צדדית מצד טראמפ, ובעוד טראמפ דיבר בניו יורק, האריס עצמה סיימה את ביקורה השישי במדינת הקרב ויסקונסין מאז שהנשיא ביידן פרש מהמרוץ לנשיאות. החלטתה של האריס לדלג על ארוחת הצדקה התקבלה כבר בחודש שעבר.