הפרקליטות הבלגית פתחה ביום רביעי האחרון בחקירה באשר לפשעי מלחמה אפשריים שבוצעו על ידי חייל ישראלי בעל אזרחות בלגית הלוחם בעזה.

לפי דיווחים רבים בתקשורת, מדובר באזרח בעל אזרחות כפולה בלגית־ישראלית בשנות העשרים לחייו מהעיר אוקל שבבריסל, המשרת בצה״ל ביחידת הצלפים "רפאים".

שיטת קפה מומנט: המסר שהעבירה איראן לנתניהו במתקפת הכטב"ם בקיסריה
האם הנפילה בסמוך למעון רה"מ תפיל את האסימון בנוגע לאיום הכטב"מים?

החקירה הבלגית נפתחה בעקבות כתבתו של העיתונאי הפלסטיני יוניס טיראווי, שהאשים את יחידת הצלפים רפאים ב"הוצאה להורג ברוטלית של אזרחים לא חמושים".

טיראווי אמר שקיבל מידע מחייל אמריקאי בעמדת מפתח ביחידה, שסיפק ראיות לכך שהיחידה יורה על אזרחים גם אם הם לא חמושים ולא מהווים סכנה כלשהי.

שר המשפטים הבלגי פול ואן טיגכלט אמר בחמישי כי החקירה הבלגית מבקשת לאמת את המידע שפורסם בעיתונות. "לישראל יש זכות להגנה עצמית, אך זה לא פוטר אותה מחובתה לכבד את החוק ההומניטרי הבינלאומי", אמר ואן טיגכלט לפרלמנט הבלגי.

חיסלו חוליות מחבלים. בתמונה: כוחות צה''ל בעזה.  (צילום: דובר צהל)
חיסלו חוליות מחבלים. בתמונה: כוחות צה''ל בעזה. (צילום: דובר צהל)

האגודה הבלגית־פלסטינית (ABP) הגישה ביום חמישי תלונה פלילית נגד החייל, בבקשה מהרשויות הבלגיות לבצע את החקירה "בשקידה". "זה יעזור לשים קץ לחסינות של פושעים, שכן החסינות שהם נהנים ממנה מזינה את הפשעים הבאים שלהם", אמרה האגודה בהצהרה.

"ה־ABP קוראת למערכת המשפט הבלגית להשתתף בעבודת הצדק הבינלאומי לצד בתי המשפט הבינלאומיים. מערכת המשפט הבלגית מחויבת לפעול כאשר בלגים הם מבצעי או קורבנות של פשעים על פי החוק הבינלאומי״. מדובר צה״ל לא נמסרה תגובה.