שנה לטבח: שורדת השבי עמית סוסנה, ששוחררה בעסקת הפעמות לאחר 55 ימים בידי חמאס, נאמה הערב (רביעי) במועצת הביטחון של האו"ם, בתחינה לפעולה. בנאומה סיפרה סוסנה, תושבת כפר עזה, על ההתעללות שעברה בשבי. שימו לב, עדותה מכילה פרטים שעלולים להיות קשים לקריאה.

"בשבי החזיקו בי בנפרד משאר החטופים, הייתי לבד, כבולה בקרסוליים על ידי שרשרת מתכת, לא יכולתי לזוז ונאלצתי לבקש קשות ללכת לשירותים. באותה דירה בה הוחזקתי לבד גם הותקפתי מינית על ידי מחבל החמאס ששמר עליי.

"הוא הכריח אותי ללכת למקלחת, לשם הוא נכנס אחריי בעודו מכוון אליי את האקדח שלו. הוא נשם בכבדות והמבט שלו היה מפלצתי כמו של חיית טרף. ידעתי בדיוק מה הוא מתכנן לעשות ובכל זאת לא יכולתי לעשות דבר כדי למנוע זאת. לא היה לי מי שינחם אותי ונאלצתי 'להתנהג יפה' למי שזה עתה תקף אותי מינית בצורה המחרידה ביותר. 

עמית סוסנה מתאחדת עם כלבתה סאני, לאחר שחרורה מהשבי (צילום: דוברות המרכז הרפואי וולפסון)
עמית סוסנה מתאחדת עם כלבתה סאני, לאחר שחרורה מהשבי (צילום: דוברות המרכז הרפואי וולפסון)

"כמה ימים לאחר מכן, הועברתי למקום חדש שם שמרו עליי מחבלים אחרים מחמאס, חמושים גם הם. למרות הפחד, הרגשתי בת מזל שלפחות אני כבר לא עם המחבל שתקף אותי מינית, כי ידעתי שאם הייתי נשארת איתו הוא היה עושה את זה שוב.  במקום החדש עינו אותי, תלו אותי הפוכה והכו והשפילו אותי, בכל רגע נתון פחדתי לחיי.

"אנחנו, החטופים, הבטחנו אחד לשני - אם מישהו מאיתנו ישוחרר, לעולם לא נפסיק להילחם עד שכולם יהיו חופשיים. היום, אני מקיימת את ההבטחה הזו בכך שאני מספרת את הסיפור שלי, לא משנה כמה כואב וקשה לי לדבר ולחוות מחדש את מה שעברתי שם. כמה שקשה לדבר, קשה הרבה יותר לשתוק.

"אני לא יכולה לשתוק לא רק בגלל ההבטחה שלנו אחד לשני, אלא גם בגלל השתיקה המוחצת ואפילו ההכחשה של הזוועות שקרו וממשיכות לקרות לכל החטופים שעדיין מוחזקים בעזה במשך 383 ימים נוראים.

עמית סוסנה בכפר עזה, לאחר שחרורה משבי חמאס (צילום: רויטרס)
עמית סוסנה בכפר עזה, לאחר שחרורה משבי חמאס (צילום: רויטרס)

"כעת, אני עומדת בפני מועצת הביטחון של האו"ם, מתחננת בפניכם למלא את חובתכם. לנקוט בפעולה מיידית כדי להבטיח את שחרורם של אלה שעדיין בשבי. כל יום שעובר פוגע בהם נפשית עוד ועוד ומסכן את חייהם! פעלו עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מדי. 

"אני מפצירה בכם, אל תעלימו עין מהזוועות הנעשות נגד אזרחים חפים מפשע. באחריותכם להגן על זכויות אדם, להילחם בטרור ולהעמיד לדין את האחראים לפשעים הנתעבים הללו. העולם מסתכל ומחכה שמועצת הביטחון של האו"ם תעמוד במנדט שלה. אני מתחננת בפניכם, אל תאכזבו אותנו. הבטיחו את חירותם של החטופים והבטיחו שגורל כזה לא יקרה יותר לאף אחד. זכרו, זוהי חובתנו הקולקטיבית להילחם בטרור ולהגן על זכויות אדם. הזמן לפעול הוא עכשיו".