חברת מיקרוסופט חשפה היום (רביעי) כי קבוצת האקרים איראנית מבצעת מעקב פעיל אחר אתרי אינטרנט הקשורים לבחירות בארה"ב ואחר אתרי תקשורת אמריקאים, לקראת הבחירות הקרובות. לפי דו"ח שפרסמה החברה, פעילות זו מעידה על "הכנות לפעולות השפעה ישירות יותר" - כך דווח בסוכנות הידיעות "רויטרס".

הקבוצה, המכונה "Cotton Sandstorm" ומזוהה עם משמרות המהפכה האיראניים, ביצעה סריקות מודיעיניות ובדיקות מוגבלות במספר אתרים הקשורים לבחירות במדינות מפתח. בנוסף, במאי האחרון הם סרקו אתר חדשות אמריקאי במטרה לאתר נקודות תורפה.

חוקרי מיקרוסופט מזהירים כי "פעילות הקבוצה צפויה להתגבר ככל שמועד הבחירות מתקרב". הדבר מעורר דאגה מיוחדת לאור ניסיונות ההתערבות הקודמים של הקבוצה בבחירות 2020, אז התחזו לארגון הימני "Proud Boys" ושלחו אלפי הודעות מאיימות לתושבי פלורידה.

נציג משלחת איראן לאו"ם הכחיש את הטענות באופן נחרץ ואמר כי "האשמות אלה חסרות יסוד לחלוטין ואינן קבילות", והוסיף כי "לאיראן אין כל מניע או כוונה להתערב בבחירות בארה"ב".

משרד מנהל המודיעין הלאומי האמריקאי, המתאם את המאמץ הפדרלי להגנה על הבחירות מפני השפעה זרה, טרם הגיב לבקשת תגובה של סוכנות הידיעות.