גל חסר תקדים של אנטישמיות עולמית פרץ מאז 7 באוקטובר, תחילת המלחמה ברצועת עזה, ולאחרונה גם על רקע המתיחות בין ישראל לחיזבאללה, מה שמעורר דאגה עמוקה בקרב הקהילות היהודיות ברחבי העולם. נרשמה עלייה משמעותית במעשי ונדליזם, איומים ותקיפות נגד קהילות יהודיות, בתי כנסת ומרכזים קהילתיים במדינות רבות. כמו כן, בשנה החולפת חלה עלייה מטלטלת של 600% באנטישמיות בדרום אפריקה, בעיקר ברשתות החברתיות. מגמות מדאיגות נצפו גם במדינות בעלות אוכלוסייה יהודית גדולה, כגון ארגנטינה, ברזיל, בריטניה וארה"ב.

בסטטן איילנד נער יהודי הוכה באכזריות בחצר בית הספר על ידי קבוצת תלמידים שהטיחו בו קריאות אנטישמיות, כאשר הנהלת בית הספר לא נקטה צעדים למניעת ההתעללות, כך על פי תביעה שהגישה משפחתו ודווחה על ידי ה"ניו יורק פוסט". האירוע המזעזע התרחש ב־25 באוקטובר 2023, כאשר הנער יצא להפסקה בבית הספר התיכון אגברט במידלנד ביץ'.

"כמה תלמידים רדפו אחריו והפילו אותו ארצה תוך שהם צועקים 'פאק ישראל! הכל באשמתכם!'", סיפרה אמו בכאב. "הם בעטו בפניו ובברכיו", תיארה האם בפני ה"פוסט". הנער דיווח למורה, שהעבירה את המידע לסגן המנהל ולמנהל, אך "עובדי בית הספר לא דאגו לטיפול רפואי" עבורו ולא יידעו את אמו באופן מיידי, כך טענה. "זה היה טראומטי מבחינה נפשית עבור כולנו וגרם לנו לשנות את כל חיינו. בסופו של דבר עזבנו את המדינה", סיפרה אמו של הנער, שביקשה להישאר בעילום שם מחשש לנקמה. המשפחה מתגוררת כיום בניו ג'רזי.

בנוסף, קיים חשש גובר לשלום הקהילות היהודיות באירופה, שבה מתגוררים 10% מהאוכלוסייה היהודית העולמית. "החיים היהודיים בגרמניה נתונים תחת איום גדול יותר מאי־פעם מאז כינונה של הרפובליקה הפדרלית הגרמנית", הצהיר פליקס קליין, הנציב הפדרלי האמון על המאבק באנטישמיות במדינה. יותר מ־70% מהאירועים האנטישמיים שתועדו בגרמניה לאחר 7 באוקטובר היו "קשורים לישראל". בין האירועים שנרשמו היו שבעה מקרים שהוגדרו כמסכני חיים, בהם התקפה על בית כנסת בברלין באמצעות בקבוקי תבערה באוקטובר, שזעזעה את מרבית הקהילה היהודית בעיר.

בתוך זמן קצר נוכחות ארגוני הטרור חיזבאללה וחמאס הפכה גלובלית, מה שמאפשר להם לגייס לא רק אנשים המונעים מאנטישמיות, אלא גם כאלה המחזיקים בדעות אנטי־מערביות או אנטי־ישראליות, שפגיעים יותר לרדיקליזציה. בחודשים האחרונים סמלים של ארגוני טרור אלה, כגון דגלי חמאס וחיזבאללה, הונפו בהפגנות ומחאות רבות. אחד המרכיבים במסעות הגלובליים הללו נובע ממימון איראני לחמאס ולחיזבאללה, שמכוונים את פעילותם נגד ישראל והקהילות היהודיות ברחבי העולם, תוך ניסיון לערער את הביטחון העולמי.

כך היה למשל ליד שגרירות ישראל בשטוקהולם. אז רשויות הביטחון בשוודיה דיווחו על איתור "אובייקט חשוד" בקרבת הנציגות הדיפלומטית הישראלית בבירה. נציג כוחות הביטחון מסר כי האובייקט זוהה מחוץ לתחומי השגרירות, וכי צוות מומחים לנטרול חומרי נפץ הוזעק לזירה לצורך בדיקה מעמיקה.

בתחילת החודש גורמי המודיעין הישראליים - השב"כ והמוסד - חשפו מידע מדאיג על כוונות זדוניות לפגוע בנציגות הדיפלומטית הישראלית בשוודיה. על פי הדיווחים, ארגון הטרור חמאס רכש כלי טיס בלתי מאוישים והפעיל גורמים עברייניים באירופה במטרה לקדם מתקפות טרור.

ב־14 בדצמבר גורמי אכיפת החוק בדנמרק ובגרמניה הודיעו על מעצר פעילי טרור שפעלו בשירות חמאס באירופה, במטרה לפגוע ביעדים ישראליים, יהודיים ומערביים. במקביל למעצרים בדנמרק, גרמניה והולנד, התנהלה חקירה מודיעינית מקיפה, בשיתוף גורמים רבים בישראל ובעולם. החקירה הובילה גם לשוודיה, שם סוכלו ניסיון התנקשות בשגריר ישראל זיו נבו קולמן ותקיפה מתוכננת על שגרירות ישראל בשטוקהולם.