עיתון הוול סטריט ג'ורנל פרסם היום (חמישי) סקר ממנו עולה יתרון קל לדונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארצות הברית - אבל יש אבל. הסקר מראה היפוך מגמה מהסקר הקודם שביצע העיתון בחודש אוגוסט: טראמפ מוביל כעת ב-2% מהקולות, בעוד באוגוסט זכתה קמלה האריס לרוב דומה.

בעיתון מבהירים כי מדגם של 1,500 אמריקאים ענו על הסקר, וכי מרווח הטעות של הסקר עומד על 2.5%. במילים פשוטות, הסקר הינו מדויק - אך תיתכן סטייה של 2.5% כלפי מעלה או מטה בין הנתונים לבין השטח. משמעות הדבר היא, כי בפועל, יתכן כי הפער בין טראמפ להאריס מצומצם יותר, או בכלל הפוך (מה שנכון גם בנוגע לסקר שהעניק להאריס יתרון קל באוגוסט).

מוביל בנושאי הגירה והמלחמה בעזה. דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
מוביל בנושאי הגירה והמלחמה בעזה. דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

שאלות נוספות שמעלה הסקר עשויות להטיל ספק ביתרון של טראמפ: טראמפ מוביל על האריס בכ-10% בשאלת הניסיון לכהן בבית הלבן, אך יותר משיבים סבורים כי להאריס יש טמפרמנט מתאים יותר לתפקיד. בפער של 13%: המשיבים סבורים כי טראמפ אינו יציב, ואין לו את היכולת המנטלית לשאת בתפקיד.

מובילה בשאלת המסוגלות המנטלית. קמלה האריס (צילום: קווין למארק, רויטרס)
מובילה בשאלת המסוגלות המנטלית. קמלה האריס (צילום: קווין למארק, רויטרס)

בהמשך, נשאלו המשיבים בנוגע למדיניות בתחומים שונים של המתמודדים: טראמפ זכה לתמיכה רבה יותר בנושאי כלכלה, הגירה ומלחמת ישראל-חמאס, אך האריס מובילה כמובן בנושא ההפלות (טראמפ, כידוע, היה זה שהכניס לבית המשפט העליון את הקול המכריע שסייע להחזיר את זכויות האישה עשרות שנים אחורה), ורווחה.

בנוסף, 49% מהמשיבים הסכימו עם האמירה כי "טראמפ הוא קיצוני מדי", לעומת 39% שהצמידו את האמירה הזו להאריס. 48% מהמשיבים רואים בטראמפ סכנה לאומה האמריקאית, לעומת 43% שאמרו זאת על האריס.