"משחק מעוות": סטייסי וויליאמס, דוגמנית לשעבר שלדבריה הכירה את דונלד טראמפ דרך האנס וסוחר הנשים המנוח ג'פרי אפשטיין, טענה כי הנשיא לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות מישש אותה והטריד אותה מינית לפני 31 שנה.

וויליאמס, שעבדה כדוגמנית בשנות ה-90, סיפרה בריאיון ל"גרדיאן" הבריטי כי פגשה את טראמפ לראשונה ב-1992 במסיבת חג המולד לאחר שאפשטיין הציג אותה בפניו. וויליאמס ציינה כי אפשטיין התעניין בה והשניים יצאו במשך מספר חודשים. "היה ברור אז שהוא ודונלד חברים ממש ממש טובים ובילו הרבה זמן ביחד", אמרה וויליאמס.

המישוש לכאורה התרחש כמה חודשים לאחר מכן, בסוף החורף או בתחילת האביב של 1993, כשאפשטיין הציע במהלך טיול שוויליאמס והוא יעצרו לבקר את טראמפ במגדל טראמפ. 

לאחר שהגיעו טראמפ בירך אותה, משך אותה לעברו והחל למשש אותה, לטענתה. לדבריה, הוא הניח את ידיו "על כל השדיים שלי", כמו גם על מותניה וישבנה. היא טענה כי קפאה במקום משום שהייתה "מבולבלת מאוד" ממה שקורה, אך הוסיפה כי הבחינה בשני הגברים מחייכים זה לזה.

קרולין לוויט, מזכירת העיתונות של הקמפיין של טראמפ, מסרה הצהרה המכחישה את הטענות, שבה נאמר בין השאר: "ההאשמות הללו, שהושמעו על ידי פעילה לשעבר של ברק אובמה והוכרזו בשיחת קמפיין של קמלה האריס שבועיים לפני הבחירות, הן שקריות באופן חד משמעי. ברור שהסיפור המזויף הזה נרקם על ידי הקמפיין של האריס".

קמלה האריס (צילום: רויטרס)
קמלה האריס (צילום: רויטרס)

 
וויליאמס מספרת שטראמפ שלח לסוכנת שלה גלויה באמצעות שליח מאוחר יותר ב-1993 עם תצלום אוויר של מאר-א-לאגו, מקום מגוריו ואתר הנופש שלו בפאלם ביץ', וכתב: "סטייסי – הבית שלך מחוץ לבית. אוהב, דונלד".

וויליאמס, בת 56 ילידת פנסילבניה, שיתפה את טענותיה בפוסטים ברשתות החברתיות בעבר, אך חשפה פרטים על המפגש לכאורה בשיחה שאורגנה ביום שני על ידי קבוצה בשם "ניצולים למען קמלה", התומכת במועמדת הדמוקרטית לנשיאות קמלה האריס. בשיחת הזום השתתפו בין היתר השחקנית אשלי ג'אד והפרופ' למשפטים והאקדמאית אניטה היל. ארגון "שורדות למען קמלה" פרסם השבוע גם מודעה ב"ניו יורק טיימס" שעליה חתמו 200 שורדות אלימות מינית ומגדרית והיא נועדה לשמש תזכורת לכך שחבר המושבעים בניו יורק קבע בשנה שעברה כי טראמפ תקף מינית עיתונאית.

לאחר התקרית לכאורה, וויליאמס סיפרה כי היא ואפשטיין עזבו את מגדל טראמפ, וכי הרגישה שאפשטיין כועס עליה. "ג'פרי ואני עזבנו והוא לא הסתכל עליי ולא דיבר איתי והרגשתי את הזעם המחלחל סביבי. כשירדנו למדרכה הוא הסתכל עליי, גער בי ואמר: 'למה נתת לו לעשות את זה?'", סיפרה בשיחת הזום.

"הוא גרם לי להרגיש כל כך מגעילה ואני זוכרת שהייתי כל כך מבולבלת", אמרה.

היא תיארה כיצד התקרית לכאורה נראתה לה כחלק מ"משחק מעוות".

"הרגשתי בושה וגועל, את התחושה הזאת של חזרה לזה, כשהידיים היו עליי. הרגשתי כמו חתיכת בשר", אמרה ל"גרדיאן".

היא ואפשטיין נפרדו זמן קצר לאחר מכן. וויליאמס אמרה כי מעולם לא ידעה על דפוס ההתעללות המינית שלו, שמאוחר יותר נחשף.

ג'פרי אפשטיין (צילום: רויטרס)
ג'פרי אפשטיין (צילום: רויטרס)

טראמפ ואפשטיין הכירו זה את זה במשך עשרות שנים וצולמו באותם אירועים חברתיים בשנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000, שנים לפני שאפשטיין הודה באשמה בפלורידה ב-2008 באשמת שידול והבאת קטין לזנות.

"אני מכיר את ג'ף כבר 15 שנה. בחור נהדר", אמר טראמפ ל"ניו יורק מגזין" ב-2002. "כיף מאוד להיות איתו. אומרים אפילו שהוא אוהב נשים יפות כמוני, ורבות מהן נמצאות בצד הצעיר".

לאחר שאפשטיין נעצר באשמת סחר בנשים ב-2019, טראמפ אמר לעיתונאים בחדר הסגלגל כי הוא "הכיר אותו כמו שכולם בפאלם ביץ' הכירו אותו", אך הוסיף כי היה לו "סכסוך" עם אפשטיין בתחילת שנות ה-2000.

"לא דיברתי איתו כבר 15 שנה", אמר טראמפ. "לא הייתי מעריץ שלו, את זה אני יכול להגיד לך". 

וויליאמס דיברה על ההאשמות עם שתי חברות ששוחחו עם ה"גרדיאן". אחת מחברותיה, שביקשה להישאר בעילום שם, אמרה כי וויליאמס סיפרה לה על התקרית לכאורה ב-2005 או 2006 במהלך שיחה שבה סיפרה כיצד הכירה את אפשטיין, וכיצד הציג אותה בפני טראמפ. החברה זוכרת במיוחד שוויליאמס אמר לה שטראמפ מישש אותה. אפשטיין לא היה שם מוכר בכל בית באותה תקופה, אבל החברה נזכרה מאוחר יותר באנקדוטה כששערוריית אפשטיין נחשפה.

אלי גוטווילינג'ר, חברה ותיקה נוספת, סיפרה שוויליאמס סיפרה לה על התקרית לכאורה ב-2015. גוטווילינגר זוכרת את העיתוי משום שטראמפ הכריז שהוא רץ לנשיאות.

"הלכתי לבית שלה מתישהו באותו שבוע, ראיתי גלויה של מאר-א-לאגו ושאלתי 'מה זה?'. היא אמרה 'תהפכי את זה'", סיפרה גוטווילינגר. "היא אמרה משהו כמו: 'הוא מרושע, הוא מישש אותי במגדל טראמפ'".