כמעט כחודש עבר מאז איראן תקפה את ישראל בפעם השנייה בתחילת החודש הנוכחי, וישראל טרם הגיבה חזרה, זאת לאחר שקיבלה את מערכת היירוט החדשה מארה"ב THAAD, ולאחר שמסמכים המפרטים את תכנית התקיפה הודלפו על ידי עובדת בכירה לצד שר ההגנה האמריקאי, לויד אוסטין.

העולם לא מפסיק לדבר עליה: הפצצה הישראלית שהופכת בניינים לאבק
ישראל לא הייתה מעורבת, אז אף אחד לא גינה: מזכ"ל האו"ם בשפל מוסרי חדש

חוקר לענייני איראן, ד"ר חסן האשמיאן, התראיין לערוץ החדשות הערבי "אל' חדת'" ודיבר על התקיפה הישראלית המתוכננת כלפי איראן, שטרם יצאה לפועל ומשמעויותיה. 

"אנחנו תוהים מהי התוכנית מאחורי התקיפה שישראל מדברת עליה מזה זמן רב, ומהי החשיבות של המידע החיוני שהצליחה ישראל להשיג מאיראן בנוגע להכנות לתקיפה זו", ציין האשמיאן בראשית הריאיון. 

יואב גלנט, הרצי הלוי (צילום: אלעד מלכה)
יואב גלנט, הרצי הלוי (צילום: אלעד מלכה)

"כל ההתפתחויות הללו נמצאות כרגע בידיו של נתניהו, והוא שולט בהן ומוביל את העניינים הללו. ישנן גם מסקנות הנוגעות לתקיפה הישראלית הזו, ותקשורת שמתנהלת בין גורמים ישראליים לבין גורמים בינלאומיים בנוגע למצב האווירי והביטחוני, כאשר נתניהו פועל להכוונת ההחלטות ולהכנת השטח לביצוע התקיפה. כמובן, זה מעלה שאלות רבות", הוא ציין. 

כשנשאל מדוע ההכנות קורות וההתפתחויות ממשיכות אם התקיפה נשארת רק בתיאוריה, השיב כי מדובר על מעבר לכך. "איני סבור שזה נובע מתיאוריה בלבד", הוא טען. "לאחרונה ראינו בטהרן ובאזורים נוספים באיראן תנאים קשים, כולל אירועים שהשפיעו על כוחות הצבא במקומות מסוימים. מצב זה השפיע על קבלת ההחלטות".

פיצוץ סמוך לטהרן (צילום: רשתות ערביות)
פיצוץ סמוך לטהרן (צילום: רשתות ערביות)


"זה מעיד על כך שהתקיפה הישראלית לא תוכננה בלילה אחד. נדרשת היערכות מדוקדקת כדי לבצע מהלך כזה בהצלחה. גלנט מציין שכוחות ישראליים יכולים לפעול, ואנחנו צפויים לראות את התוצאות בקרוב".