הבחירות בארה"ב מסתמנות כבחירות הכי צמודות שהיו בהיסטוריה המודרנית. איתן גלבוע, פרופסור לתקשורת וליחסים בינלואמיים, שוחח על הבחירות עם אריה אלדד ורון קופמן ברדיו 103FM: "זה תיקו מדהים בכל המישורים".

בפתח הראיון, גלבוע דיבר על יחסי המועמדים עם ישראל: "ישראל צריכה להיות מודאגת משני המועמדים. עוד נתגעגע לביידן. טראמפ, אתה אף פעם לא יודע מה הוא באמת רוצה, למשל בנושא חשוב כמו ההפלות, והוא מדבר על ענייני חוץ בצורה מוזרה, למשל שהוא  יעשה סדר במזרח התיכון בתוך חצי שעה". 

"קמאלה האריס יותר קרובה מביידן לפרוגרסיביים, ובניגוד לו היא תתחשב בהם ותשלב אותם אולי בממשל. היא קורצת לבוחרים מוסלמים שפתאום הרגישו שיש להם כוח פוליטי שלא היה להם קודם". הוסיף. 

בהמשך אמר: "אם אתה שואל את האמריקנים, המלחמה במזרח התיכון לא מעניינת אותם. הכי מעניין אותם הוא הכיס והכלכלה, שם יש לטראמפ יתרון. אבל בכל זאת יש קשר מסוים למה שקורה כאן בשני מישורים: הביקור של בלינקן פה. ארה"ב מתמרנת דיפלומטית סביב עסקה וגם סביב מתקפה על איראן שתהיה קשה. הסדר לסיום המלחמה הוא ממש נכס, ומלחמה עם איראן היא נטל שיכול לפגוע בבחירות שלה". 

על התערבות גורמים זרים בבחירות: "זה לא חדש. בעיקר הציר הנגדי: סוריה, סין, צפון קוריאה ואיראן. האיראנים חושבים שטראמפ משוגע והוא יפציץ אותם, ופוטין חושב שהוא חבר, ויהיה טוב יותר לעניין אוקראינה לכן פוטין רוצה אותו".

"אף בי איי חשף התארגנויות ופעולות. הסיפור של הרשתות הוא מפעל ההחרבה של הדמוקרטיות. יש דאגה גדולה מאוד שההתערבות הזאת מבחוץ במשטר האמריקני ובחברה האמריקנית. הרעיון של הציר הוא להחליש את ארצות הברית, והציר שלהם יתחזק וישלוט כל אחד באזור שלו".

האם טראמפ יקבל את תוצאות הבחירות הפעם?
"טראמפ עד היום לא מקבל את התוצאות של 2020. מה שיכריע את הבחירות הפעם הוא התוצאות ב-5 עד 7 מדינות מתנדנדות. צריך להזכיר שכבר 30 מיליון אנשים הצביעו. כל מה שיקרה עד ליום הבחירות, עליהם זה כבר לא ישפיע". 

"כל הבחירות האלה, הן הצבעות מחאה. אתה לא מצביע בעד מישהו, אלא נגד מישהו. לא משנה מה הצד השני אומר. טראמפ משמיע הצהרות הזויות לגמרי, וזה לא רלוונטי. מה שרלוונטי מבחינתו הוא שאם אתה שונא את קמאלה האריס – או שתצביע בעדו או שתשב בבית"