על רקע מעשי אנטישמיות בפולין קורים גם דברים טובים. העיר פלונסק בפולין, שבה נולד דוד בן-גוריון, משמרת את הזיכרון של ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל. במקום שבו עמד הבית של בן-גוריון נבנתה כיכר לשם מגיעים בני נוער ומשלחות מישראל. סמוך לשם הוקם לאחרונה מוזיאון שמספר על חיי בן-גוריון ועל הקהילה היהודית בעיר באותה תקופה. 

שגרירות ישראל בוורשה מסייעת לעיריית פלונסק לשמר את זכר הקהילה היהודית וזכר השואה. השבוע התקיים בעיר מצעד וטקס לזכר גירוש אלפי היהודים מפלונסק והסביבה לאושוויץ, לפני 82 שנה. באירוע נכחו ראש העיר, בכירי המחוז ומאות בני נוער מבתי הספר בעיר. שגריר ישראל בפולין ד"ר יעקב ליבנה אמר לבני הנוער: "כשלמדתי בבית הספר גם אנחנו לא תמיד הבנו בשביל מה צריך ללמוד אירועים מהעבר. אבל היום אנחנו יודעים כי עם שלא מכיר את העבר שלו, לא בטוח שיהיה לו עתיד. ב-7 באוקטובר ראינו זוועות שהגיעו כאילו מעידן אחר. זה קרה עכשיו כי ג'יהאדיסטים במזרח התיכון וגם באירופה ממשיכים, כמו שעשו פעם הנאצים, לחנך לשנאה ולרצח של כל מי ששונה מהם." השגריר ליבנה הודה לראש עיריית פלונסק אנדז'י פייטרש'יק על תרומתו לשימור המורשת היהודית ולמאבק באנטישמיות ודעות קדומות.

מוזיאון בן-גוריון נמצא סמוך לכיכר הראשית של העיר פלונסק. בכיכר עצמה הוצבו פסל של בן-גוריון ושלט בולט לזכרו של ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל. ציור קיר גדול שהוכן בסיוע שגרירות ישראל שמוקדש לבן-גוריון נמצא גם הוא במקום.