עיתונאי בכיר בערוץ אל חדת' הסעודי פרש את משנתו בנוגע לעתיד הלחימה של ישראל מול איראן והחות'ים. בפתח דבריו אמר: "לאחר האבדות שספגה זרועותיה בלבנון המיוצגות על ידי חיזבאללה, נראה שאיראן תסתמך יותר על החות'ים במהלך העימות הצפוי שלה עם ישראל. 24 שעות לאחר ששר הביטחון הישראלי יואב גלנט אישר את מוכנות ישראל להגיב לאיראן, יצאו משמרות המהפכה ואיימו על ישראל בשיתוק כלכלתה שתלויה ב-98% בים, לדבריהם". 

עוד הוסיף, "האיומים של משמרות המהפכה לסגור את נתיבי השיט לישראל מגיעים כשנה לאחר שהחות'ים החלו במה שהם תיארו כקרב לתמיכה בעזה באמצעות הסיסמה של אחדות, שכן החות'ים החלו לתקוף ספינות מסחריות רבות באמתלה של נסיעה לישראל או בבעלות אנשי עסקים ישראליים. ספינות עם מל"טים, סירות ממולכדות וטילים שהבולט שבהם היה מכוון למכלית הנפט היוונית סונו באוגוסט האחרון וגרם לה לעלות של שרטון מול חופי תימן בים האדום". 

החות'ים בתימן (צילום: רויטרס)
החות'ים בתימן (צילום: רויטרס)

"האיום של החות'ים על הניווט הימי גרם לירידה במספר הספינות העוברות במיצר באב אל מנדב ועלייה בעלויות השילוח והביטוח, שהביאו להקמת קואליציה ימית בראשות ארצות הברית ובריטניה, על מנת להתמודד עם איומים אלו ואף הפציצה את השיגור ואתרי אחסון של טילים וכלי רכב", תיאר.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>> 

"החל מחודש מרץ השנה ובמהלך שמונת החודשים האחרונים, נעשתה לא רק תקיפה ממוקדת, אלא הסלמה במספר ערים ישראליות ותל אביב. החות'ים החלו לשגר מל"טים עד שאחד מהם הצליח לחדור את ההגנות הישראליות של אחד מבנייניו", אמר העיתונאי, "הסלמה התקבלה על ידי הצבא הישראלי תוך פחות מ-24 שעות בהפצצת נמל חודיידה בפעם הראשונה, במבצע איכותי וארוך טווח במרחק של יותר מ-1700 קילומטרים שהתמקד בתחנת הכוח ובמחסני הנפט בנמל".

התקיפה בתימן (צילום: רשתות ערביות)
התקיפה בתימן (צילום: רשתות ערביות)

בסיום אמר: "ישראל חזרה לאיום של משמרות המהפכה האיראניות, לקחת את הקרב עם ישראל לים הפתוח דרך תימן. זה יביא על תל אביב את הגורל הבלתי נמנע של המשך הרחבת קרבותיה והתמודדות עם מצב שבו רבים מתחו ביקורת על נתניהו שקרא לקהילה הבינלאומית להפסיק את התקפות החות'ים".