סקר חדש ודרמטי של הניו יורק טיימס ומכללת סיינה מצביע על תיקו מוחלט בין סגנית הנשיא קמלה האריס לנשיא לשעבר דונלד טראמפ, כשכל אחד מהם זוכה ל-48 אחוזים מקולות הבוחרים. תוצאות הסקר, שפורסמו פחות משבועיים לפני יום הבחירות, מהוות מכה קשה למחנה הדמוקרטי.

בסקר הקודם של העיתון מתחילת אוקטובר, האריס הובילה בפער קל של 49 אחוזים מול 46 אחוזים לטראמפ. למרות שהשינוי נמצא בטווח הטעות הסטטיסטית, ממוצע הסקרים הארצי מצביע על מגמת התחזקות של טראמפ בשבועות האחרונים.

מרוץ צמוד במדינות המפתח

התוצאות מגיעות לאחר שלושה חודשים סוערים במיוחד בפוליטיקה האמריקאית, שכללו עימות טלוויזיוני בין המועמדים, שני ניסיונות התנקשות בטראמפ, עשרות עצרות בחירות ומאות מיליוני דולרים שהושקעו בפרסום - כל אלה לא הצליחו לשנות משמעותית את מאזן הכוחות בין המועמדים.

המערכה מתמקדת בשבע מדינות מפתח: אריזונה, ג'ורג'יה, מישיגן, נבאדה, צפון קרוליינה, פנסילבניה וויסקונסין. מרבית הסקרים במדינות אלו מצביעים אף הם על מרוץ צמוד במיוחד.

ההיסטוריה מלמדת כי בבחירות האחרונות, המועמדים הדמוקרטים זכו ברוב קולות הבוחרים גם כשהפסידו באלקטורים ובבית הלבן. העובדה שהאריס אינה מצליחה לבנות יתרון משמעותי בסקר הארצי מדאיגה את התומכים במפלגה הדמוקרטית.