האקרים סיניים ניסו לפרוץ לטלפונים של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, סגנו ג'יי די ואנס ושל גורמים נוספים במפלגה הרפובליקנית, כך כפי שנמסר אמש (שישי) בעיתון "הוושינגטון פוסט". 

סוף למשחקים? ארה"ב הנחיתה על האו"ם מכה שהוא לא ציפה לה
בשירות סין: הטובה המיוחדת שביקש פוטין מאילון מאסק

טרם ברור האם ניסיונות הפריצה צלחו, אך הפריצה סיכנה ככל הנראה את הטלפונים של אנשי הצוות, אמרו שני מקורות ל"וושינגטון פוסט". שני אנשים בכירים נוספים אישרו כי טראמפ וואנס היו ליעד הפריצה. אדם נוסף הבקיא בפרטים טען כי אנשים המזוהים עם קמפיין האריס-וולז היו על הכוונת אף הם. 

 

ג'יי. די. ואנס (צילום: REUTERS/Marco Bello)
ג'יי. די. ואנס (צילום: REUTERS/Marco Bello)

על פי המקורות, הקמפיין של טראמפ-ואנס קיבל הודעה על ידי ה-FBI מוקדם יותר השבוע, והוא ממתין לרשימה מלאה של אנשים שאולי כוונה אליהם הפריצה גם כן. בתוך הממשל הפדרלי, "אנחנו ברמה 10, מהבהבים באדום על סין עכשיו", אמר גורם אמריקאי בכיר.
 
בכוונת ההאקרים הסינים לפרוץ למכשירם של עוד שני בני משפחת טראמפ נוספים, טען גורם נוסף. המאמץ הסיני נתפס כ"דו מפלגתי" לעת עתה, אמרו שני גורמים רשמיים, וציינו כי היו ניסיונות לחבל בתקשורת של הנשיא ג'ו ביידן ושל סגנית הנשיא קמלה האריס

קמלה האריס וטים וולץ בוועידה הדמוקרטית (צילום: רויטרס)
קמלה האריס וטים וולץ בוועידה הדמוקרטית (צילום: רויטרס)

דובר שגרירות סין בוושינגטון אמר שהם לא מודעים לתקיפה ואינם יכולים להגיב עליה. "הבחירות לנשיאות הן ענייני הפנים של ארצות הברית. לסין אין כוונה להתערב ולא תתערב בעתיד בבחירות בארה"ב. אנו מקווים שהצד האמריקאי לא יגיש האשמות", אמר הדובר ליו פנג'יו. הוא הזהיר מפני מה שהוא תיאר כמאמצים של ארה"ב "להפיץ כל מיני דיסאינפורמציה על מה שמכונה איומי הפריצה הסיניים". 

בניגוד לרוסיה ולאיראן, סין לא ביצעה עד כה מהלכים משמעותיים שניתן לזהות כדי לתמוך במועמד לנשיאות זה או אחר, אמרו השבוע גורמי המודיעין האמריקאי. עם זאת, פעילים המזוהים עם ממשלת סין היו מעורבים במספר תחרויות בקונגרס, ופרסמו ברשתות החברתיות פוסטים נגד מספר מועמדים שמתחו ביקורת על המדינה, אמרו הגורמים.