מסעוד אל פאק, מומחה לענייני איראן ומרכז אסיה התראיין היום (שני) לערוץ אלחדת' הסעודי והתייחס בדבריו להסלמה בין ישראל ואיראן על רקע הבחירות המתקרבות בארה"ב.

מגישת התוכנית פתחה ושאלה: "דיברת על הפרדה בין ההצהרות של המדינה האיראנית ובין הצבא. האווירה הזו מאז בחירתו של הנשיא עדיין נמשכת, והיו מחלוקות איך לעשות להתמודד עם השלב העדין הזה היום. מה האווירה עם הבחירות האמריקאיות המתקרבות וההמתנה לתוצאות אלו של הבחירות, שאולי יפתחו דף חדש עם איראן ותיק הגרעין האיראני?".

טראמפ והאריס (צילום: רויטרס)
טראמפ והאריס (צילום: רויטרס)

אל פאק השיב: "ללא ספק, הנושא הזה הוא חשוב מאוד. כשאנחנו מדברים על הנושא הזה אנחנו לא שוכחים ששני הצדדים, הצד הישראלי והצד האיראני, ולאור העמדה הבינלאומית והאזורית לגבי הרחבת עוצמת המלחמה, לא רוצים להיכנס לעימות ומלחמה בקנה מידה גדול".

עוד הוסיף, "איראן מבחינה פנימית ומבחינת מאזן הכוחות, היא מוכנה להיכנס למלחמה רחבת היקף עם ישראל, וישראל לא יכולה, בנסיבות הנוכחיות, להיכנס למלחמה גדולה, מלחמה פתוחה עם איראן מבלי לקבל תמיכה מארה"ב. לכן עלינו להמתין לאחר הבחירות האמריקאיות. איך יהיה הממשל החדש וכיצד ניתן לראות את עמדתו של הממשל החדש לפי עמדת שני הצדדים כלפי המצב באזור".