מותג הגלידה האמריקאי בן אנד ג'ריס טוען כי חברת האם שלה, יוניליוור, הדיחה באופן לא חוקי את מנכ"ל חברת הגלידה מוקדם יותר החודש, במסגרת מה שהם מכנים "מסע צנזורה ארוך-טווח" נגד התמיכה של המותג בעמדות פוליטיות ופעילות חברתית.
בתביעה חדשה שהוגשה ביום שלישי לבית המשפט המחוזי הדרומי של ניו יורק, דירקטוריון בן אנד ג'ריס טוען כי הדחתו של המנכ"ל דייויד סטבר, בעל ותק של שלושה עשורים בחברה, התרחשה ללא התייעצות "בתום לב" עם הדירקטוריון העצמאי המפקח על "המשימה החברתית ויושרת המותג" של בן אנד ג'ריס. לטענתם, מהלך זה מפר את ההסכמים הקודמים שנקבעו בין החברות לאחר המיזוג בשנת 2000.
התביעה מציינת כי לדעת הדירקטוריון, המניע של יוניליוור להסרת סטבר היה "מחויבותו למשימה החברתית של בן אנד ג'ריס ולשמירה על יושרת המותג, ונכונותו לשתף פעולה בתום לב עם הדירקטוריון העצמאי, ולא בשל חששות אמיתיים לגבי ביצועיו".
בתביעתה, הציגה בן אנד ג'ריס דוגמאות למה שהם מכנים צנזורה מצד יוניליוור, כולל חסימת החברה מפרסום הצהרה התומכת בהפסקת אש במלחמת ישראל-חמאס בדצמבר 2023, או פרסום פוסט במדיה החברתית ביום ההשבעה שהזכיר את "דונלד טראמפ". בנוסף, התביעה טוענת כי חברת האם חסמה את המותג מלשתף פוסט תמיכה במחמוד חליל, פעיל פרו-פלסטיני שנעצר ב-8 במרץ על ידי רשות ההגירה והמכס (ICE) בעקבות מחאות סטודנטים באוניברסיטת קולומביה נגד המלחמה בעזה.
"מוסד אמריקאי בן ארבעה עשורים"
בהצהרה לרשת ABC News, שהמיר האלפוטה, עורך דין של דירקטוריון בן אנד ג'ריס אמר: "בן אנד ג'ריס היא מוסד אמריקאי שבילה ארבעה עשורים בתמיכה ללא היסוס בצדק חברתי. לא נשב בחיבוק ידיים בזמן שיוניליוור מנסה לפגום במורשת הזו באמצעות צנזורה, איומים ופעולות תגמול".
ההתפתחויות האחרונות מדגישות את המתח המתמשך בין ערכי המותג ופעילותו החברתית של בן אנד ג'ריס לבין השיקולים העסקיים והתאגידיים של חברת האם יוניליוור, ומעלות שאלות חשובות על האוטונומיה של מותגים עם זהות חברתית-פוליטית חזקה תחת בעלות של תאגידים גלובליים.