הניסיון הרוסי להתערב בבחירות 2016 בארצות הברית התמקד באזרחים אפרו-אמריקאים, תוך שימוש במגוון של טקטיקות שמטרתן לנסות להקטין את שיעורי ההצבעה בקרב המצביעים הדמוקרטים, כך עולה מדוח שהופק לוועדת המודיעין של הסנאט ופרטיו פורסמו היום (שלישי) ב"ניו יורק טיימס".
הדוח מפרט פרטים חדשים על המאמץ הרוסי להשפיע על דעת הקהל האמריקאית, לפלג את המדינה, כך אומרים מחבריו. "התערבות פעילה וממושכת של הרוסים עדיין מתרחשת במספר פלטפורמות", נכתב במסמך, שהופק על ידי חברת אבטחת המידע New Knowledge, שבסיסה נמצא באוסטין, טקסס, יחד עם חוקרים מאוניברסיטת קולומביה.
קמפיין רוסי מתמשך אחד, כך עולה מהדוח, ביקש להשפיע על עמדת המצביעים ביחס לסוריה ונשיאה, בשאר אסד, בעל בריתה של רוסיה. הדוח הוא אחד משניים שהוזמנו על ידי ועדת הסנאט, והוא מבוסס במידה רבה על נתונים העוסקים בפעילות בפייסבוק, טוויטר וחברות אחרות. הדוח השני נכתב על ידי אוניברסיטת אוקספורד יחד עם Graphika, חברה המתמחה בניתוח מדיה חברתית.
הקמפיין הרוסי ב-2016 נוהל על ידי חברה מסנט פטרסבורג בשם "סוכנות המחקר האינטרנטי", בבעלות איש העסקים יבגני וי.פריגוזין, בן בריתו הקרוב של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. כתבי אישום הוגשו ע"י החוקר המיוחד, רוברט מולר, נגדו ונגד תריסר עובדי החברה בחודש פברואר האחרון במסגרת חקירת המעורבות הרוסית בבחירות