רעידת אדמה בעוצמה 7.8 הורגשה הלילה (בין ראשון לשני) בדרום טורקיה. המכון הגיאולוגי בארה"ב דיווח כי עומק הרעידה היה 24.1 ק"מ, וכי התרחשו גם רעידות משנה נוספות בעוצמה 6.7. כלי תקשורת בטורקיה ובסוריה דיווחו על למעלה מ-300 הרוגים, מאות פצועים ועשרות מבנים שקרסו.

"הרצפה זזה": רעידת האדמה העזה שמקורה בטורקיה הורגשה גם ברחבי הארץ

עודד תלמור, ששהה באזור רעידת האדמה בטורקיה, שוחח הבוקר עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM ושיחזר את רגעי האימה: "אני בסדר, תשמע, לא מובן מאליו. קצת אחרי 4 לפנות בוקר, אני ישן בחדר, אתה מתעורר כל החדר רועד. חתיכות מהקירות נופלות על הרצפה, הזכוכיות נשברו, הייתה סערה בחוץ, רוח פרצים. צרחות, צעקות, תאורת החירום לא עבדה. רצתי לחדר המדרגות ששגם היה ממש הרוס. חיכיתי שזה קצת יירגע. עדיין רצתי חזרה לחדר, לקחתי את הארנק, דרכון, מעיל, כי מאוד קר פה. אחרי זה גם השותף שלי היה בחדר לידי, הוא נתקע שם. הדלת שלו, בגלל שהקירות זזו, נתקעה שם".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

זה היה משהו כמו איזה דקה, קירות נופלים, אבק, כל החלונות נשברו אז יש גם רוח. עליתי עוד הפעם לקומה השישית, ניסיתי לבעוט בדלת. הוציאו אותו אחרי שלוש שעות, שלוש שעות הוא היה תקוע. הוא היה קר רוח, ממש בסדר. הרבה בניינים שקרסו, המון אבנים, חלקים מבניינים שנפלו. הכול מלא פה כמו פסולת של בניין. חלק מהכבישים זזו, אז יש כמו גלים כאלה. יש פה הרבה כוחות הצלה. לפני חמש דקות הוציאו אישה מהבניין שקרס לגמרי", סיפר.

עוד אמר כי הוא אינו מתגורר באזור והגיע לשם אמש. "יוציאו אותנו מפה, אני מחכה שהשותפים העסקיים שלנו ייקחו אותנו מחוץ לעיר. אין לי שום כוונה לחזור לתוך המלון. כשחזרתי לשותף שלי, ממש הרצפה רעדה. הכול רעד. כל המלון שלנו פשוט זז. חתיכות של קירות שלמים נפלו. אפילו החדר מדרגות היה חצי חסום. בטורקיה, באיסטנבול, היה ב-99 את רעידת האדמה, שם הם הרבה יותר מקצועיים. פה משהו בסדר גודל הזה לא היה, אז הם פחות מאורגנים. יש פה הרבה כוחות משטרה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm