סיירת סנהדרינק נשלחה לכנס "אשכול הזהב 2015" כדי לבדוק מהו באמת מקומו של היין הישראלי בתפריטי המסעדות בארץ. פרטים בקרוב...
כיום יותר מתמיד נתפסות המסעדות כחלון הראווה הטוב ביותר עבור היין הישראלי והן מהוות כמקדם המכירות החשוב ביותר עבור תעשיית היין הישראלית, ולראיה, על כל שורה בתפריטי היין של המסעדות נאבקים יבואני היין לצד היקבים המקומיים. אך בעוד שיש קונצנזוס על כך שהישראלים אוהבים ורוצים לשתות יין ישראלי, יקבים ישראלים רבים דווקא מוצאים את עצמם מחוץ לתפריטי היין. האם זה בגלל שהם גדולים מדי ורואים אותם בכל מקום? או אולי בגלל שהם דווקא קטנים מדי ואיש אינו מכיר אותם? או סתם בגלל שלמסעדן קל יותר למכור עוד שבלי צרפתי? מתוך מחשבה שקידום תעשיית היין הישראלי הוא אינטרס משותף לכל הצדדים, כינסו מארגני "אשכול הזהב 2015" - הכנס השנתי של ענף היין, המתקיים בימים אלה, מסעדנים ואנשי יין מהמובילים בענף לשיחה משותפת שבה ינסו לבדוק איך זה שלמרות שמכירות היין הישראלי במסעדות מטפסות עד לשמונים אחוז, מקומם בתפריט הוא כחמישים אחוז בלבד, ולפעמים אף פחות מכך, ובעיקר - איך ניתן לשפר את הקשר בין המסעדנים ליקבים המקומיים. יוסי בוזנח (מבעלי ה"שישקו" וה"סרווסריה" ויועץ היין של מסעדת "טורקיז") יספר איך הפך את "טורקיז" לשיאנית המכירות ביינות פרמיום ישראליים ומה יקב צריך לעשות כדי להצליח להתברג לתפריט היין הנחשק הזה, סטיבן לובל ("חדר האוכל", "שולחן") יסביר האם תפריט היין הישראלי של "חדר האוכל" הוא עניין של פטריוטיות או שיקול עסקי טהור, מור ברנשטיין (מנהלת תחום היין ב"קלארו") תעדכן מה תיירים מחפשים ביין שלנו כשהם מבקרים בארץ, חיים שפיגל (מנהל אגף מזון ומשקאות ברשת מלונות דן) ידווח איזה יין מקבלים בכוסות על שפת הבריכה במלונות דן ולמה, ואילו טל שקד (מנהל השיווק - האחים שקד) יגלה מה משתלם לו יותר למכור - יינות ישראליים או יינות מיובאים. סיירת סנהדרינק תבקר בפאנל כדי לדווח מהשטח.