התרגשות רבה שררה הערב (חמישי) בבית משפחתה של ענבר לניר ביהוד עם זכייתה במדליית הכסף בג׳ודו באולימפיאדת פריז. עשרות בני משפחה, חברים ואנשי תקשורת התאספו בסלון ביתם ועקבו בדריכות אחר הדרמה בבירת צרפת. 

לאחר זכייתה היו שהזילו דמעות התרגשות. ההתרגשות הגיעה לשיאה כאשר הוענקה לענבר מדליית הכסף, הראשונה של ישראל במשחקים האולימפיים מאז זכייתה ההיסטורית של יעל ארד בברצלונה 1992. כאשר כולם קמו על רגליהם ועל רקע תשואות סוערות שרו בספונטניות את התקווה. לאחר מכן המשיכו בני המשפחה הנרגשים בקריאות ״ענבר, ענבר״.

יום עצום בפריז: ענבר לניר זכתה במדליית כסף, פלצ'יק עם הארד

ענבר לניר עם מדליית הכסף (צילום: רויטרס)
ענבר לניר עם מדליית הכסף (צילום: רויטרס)

האב הנרגש רונן סיפר למעריב: ״זו התרגשות מטורפת. זה חלום שמתגשם. עוד כשענבר טסה לפריז חלמתי שהיא תזכה במדליה. אני כל כך מאושר שזה קרה. אנחנו כולנו מאוד מתרגשים ועוד צריכים לעכל את ההישג הענק. זה רגע שמח לנו ולמדינה״. עוד סיפר כי בתו בת ה-24 החלה להתאמן בג׳ודו בחוג מגיל שש, ותמיד הצטיינה ובלטה ואהבה את האימונים והתחרויות. ״שנים היא התכוננה לקראת הרגע הגדול הזה, והאושר עצום״.

מי שנראו מאוד נרגשים היו האם מיכל, האח רונן והאחות ניצן. האח רונן אמר למעריב: ״זו התרגשות משפחתית ולא רק משפחתית. כל כך חלמנו על הרגע הזה. ידענו שענבר תעשה את זה״. אחת מבנות המשפחה סיפרה עוד: ״בימים כל כך קשים צריכים גם רגעים של נחת. אני מאושרת שענבר עשתה את זה״. 

הוריה ואחיה של ענבר לניר (צילום: משה כהן)
הוריה ואחיה של ענבר לניר (צילום: משה כהן)

ראש עיריית יהוד-מונוסון אמנון סעד אמר: ״אני מברך את ענבר לניר על ההישג המרשים, מדובר בהישג אולימפי שמסב גאווה עצומה לכל מדינת ישראל. קהילת יהוד-מונוסון כולה מלווה את ענבר כבר מספר שנים ומוקירה את ההתמדה וההשקעה לניצחון. הערכים של ענבר הם מודל לחיקוי עבור כולנו״