אולימפיאדת פריז 2024 כבר הספיקה להיות ייחודית ושונה בנוף עבור רבים מהצופים, בין היתר בשל שבע המדליות שגרפה ישראל השנה, ולכך מתווסף גם הענף החדש שנכלל לראשונה בתחרות: ברייקינג, ענף הריקוד המוכר יותר בשם "ברייקדאנס".

נבחרת ההתעמלות האמנותית זכתה במדליית כסף אולימפית
חי בספורט1: מנצ'סטר סיטי – מנצ'סטר יונייטד 0:0 (מחצית 2)

עוד לפני שיפן גרפה את מדליית הזהב הנכספת, מי שהצליחה לשבות את עיני הצופים היא דווקא הרקדנית האוסטרלית רייצ'ל גאן בת ה-36, הידועה בכינויה "רייגאן", אשר משמשת גם מרצה במחלקה לאמנויות, תקשורת ומדיה באוניברסיטת מקווארי.

רייצ'ל גאן (מימין) רוקדת ברייקדנס (צילום: רויטרס)
רייצ'ל גאן (מימין) רוקדת ברייקדנס (צילום: רויטרס)


גאן פצחה בביצוע משונה שזכה ללעג ברשתות החברתיות. "יש 27.7 מיליון אוסטרלים בעולם ואת זה הם שולחים לאולימפיאדה לאירוע המכונן הזה?", הייתה אחת מהתגובות.

גם בארץ התקשו לעכל את הביצוע של הרקדנית האוסטרלית. כך למשל צייצו מספר אנשים את סרטון הריקוד ומתחתיו כתבו: "אני: כנס כבר להתקלח, בן ה-4 שלי:". 

בתגובה לכך השיבה גאן כי "לעולם לא התכוונתי לנצח את הבנות האחרות על מה שהן עושות הכי טוב, על הדינמיקה ועל המהלכים הכוחניים. רציתי לזוז אחרת, להיות אמנותית ויצירתית, כי כמה סיכויים יש לך בחיים לעשות את זה על במה בינלאומית?".


בהמשך היא אף שיתפה ציטוט בעמוד האינסטגרם שלה שאומר: "אל תפחדו להיות שונים, תצאו החוצה ותציגו את עצמכם. אתם אף פעם לא יודעים לאן זה ייקח אתכם".