בעקבות ההישגים המרשימים של המשלחת הישראלית באולימפיאדת פריז 2024, יו"ר הועד האולימפי, יעל ארד, שוחחה עם "מעריב". על רקע המתיחות הביטחונית בארץ, ההישגים המרשמים תוך שלושה ימים, ב"רכבת ההרים" של אכזבות והצלחות האופייניות לאירוע הספורט הגדול ביותר בעולם, יצרו תחושת התרגשות וגאווה בקרב רבים בציבור הישראלי. 

ארד אומרת: "הספורטאים והמאמנים ידעו להתעלות על האירועים הלא פשוטים ותחושת הטרור הפסיכולוגי שהיו לקראת טקס הפתיחה של האולימפיאדה ולהתמקד במשימה, התכוננו לזה". ישראל זכתה עד כה בשש מדליות: זהב לתום ראובני בשיט, כסף לענבר לניר בג'ודו, כסף לרז הרשקו בג'ודו, כסף לשרון קנטור בשיט, כסף לארטיות דולגופיאט בתרגיל הקרקע בהתעמלות וארד לפיטר פלצ'יק בג'ודו. ארד מאמינה שקיים פוטנציאל לזכייה בעוד שתיים-שלוש מדליות בהמשך האולימפיאדה. 

מדליית הכסף הראשונה מאז יעל ארד - משפחתה של ענבר לניר מתרגשת: "רגע של נחת" 
היום הספורטיבי הגדול בתולדות ישראל? המדליה ה-19 הובטחה   

יעל ארד אולימפיאדת פריז 2024 (צילום: רויטרס)
יעל ארד אולימפיאדת פריז 2024 (צילום: רויטרס)

שוחחנו עם ארד, העומדת בראש המשלחת הישראלית לאולימפיאדת פריז, לאחר היום החלומי שהיה למשלחת הישראלית אתמול (שבת), כשגרפה מדליית זהב ושתי מדליות כסף והשלימה בתוך שבוע מבצע של זכייה בשש מדליות. "התחושה היא של גאווה מאוד גדולה, שמחה ואושר מזוקק של עם שלם, שיודע להתעלות", היא מציינת על רקע התגובות המרגשות.

ציפית לשש מדליות לאחר שבוע?
"אנחנו מתכוננים תקופה ארוכה, במקצועיות, בשיטתיות ובמשותף לקראת האולימפיאדה. לאחר אולימפיאדת טוקיו אמרנו שלא מחכים לפריז וכבר מתחילים להיערך. סימנו את הספורטאים עם הפוטנציאל מההתחלה, ראינו לאן הם יכולים להגיע והשקענו בהכנות לקראת האירוע. אני לא מופתעת מהמסגרת של ההישגים, יש פה אקסטרה רוח חזקה שמנצחת את הסטטיסטיקה. הציפיה היתה לארבע-חמש מדליות באמצע המשחקים וזכינו בשש. יש עוד פוטנציאל לשתיים-שלוש מדליות בקנה".

רז הרשקו לאחר הניצחון בחצי הגמר (צילום: רויטרס)
רז הרשקו לאחר הניצחון בחצי הגמר (צילום: רויטרס)

אירועים חריגים השפיעו על הפוקוס של הספורטאים?
"הספורטאים והמאמנים ידעו להתעלות וזה לא היה פשוט לספורטאים צעירים. לפני טקס הפתיחה והימים הראשונים, התחושה הייתה של טרור פסיכולוגי. המשימה שלנו גם הייתה לסייע לספורטאים להתמקד במשימה וגם התכוננו לקראת זה".

מה התחושה לאחר שבוע?
"הספורטאים הוכיחו במאני-טיים, שהרצון שלהם חזק יותר מדברים מסביב ושאי אפשר לשבור אותם. אני מאושרת שאנחנו משמחים עם שלם, את משפחות החטופים וגם חטופים שאולי רואים את ההישגים שלנו, את המפונים מהדרום ומהצפון, את הפצועים וחיילי צה"ל, את כל עם ישראל ושזה הצליח".

ארטיום דולגופיאט מדליית כסף אולימפיאדת פריז 2024 (צילום: רויטרס)
ארטיום דולגופיאט מדליית כסף אולימפיאדת פריז 2024 (צילום: רויטרס)