התאחדות הפריסבי הישראלית בשיתוף התאחדות "אילת", ארגון הגג של ענפי הספורט הלא אולימפיים, פנתה ועתרה היום (חמישי) לבית הדין לבוררות ספורט בשוויץ (CAS) באמצעות עוה"ד דליה בושינסקי, נגד התאחדויות הפריסבי האירופאית והעולמית כדי "לעצור את התחרות או לצרף את ישראל בחזרה".

זאת לאחר שהשבוע, עם הגעת הנבחרות לבלגיה, קיבלה המשלחת הודעה כי השתתפות נאסרה כי המגרש שהוקצה לה הושחת, וגורמי המשטרה לא מוכנים לקחת אחריות על ביטחון השחקנים והקהל. כמו כן, כבר שבועות שהמשלחת הישראלית לאולטימייט פריסבי לנוער (U17) נתונה לאיומים כי לא תותר השתתפותה בתחרות וכי ראש העיר המארחת בבלגיה לא יקיים את התחרות במידה וישראל תיקח חלק. ההתאחדות הישראלית לפריסבי , יחד עם התאחדות "אילת" ומשרד החוץ פעלו מול הגורמים השונים למציאת פתרון ולבסוף הושגה פשרה שישראל תשחק במגרש חלופי מנותק ומרוחק ממתחם האליפות הכללי והנבחרות האחרות יגיעו אליה.

נבחרת הפריזבי לנוער (צילום: דניאל בן דוד)
נבחרת הפריזבי לנוער (צילום: דניאל בן דוד)

ניסיונות שנעשו עם משרד החוץ וגורמים נוספים לשנות ההחלטה על כך שישראל לא תשתתף נכשלו, ולאחר דחייה של יום - האליפות החלה ללא השתתפות של ישראל.

ההתאחדות פנתה באמצעות עו"ד דליה בושינסקי לאיגוד האירופאי והעולמי בדרישה לשתף את ישראל או לבטל התחרות- אך האיגודים הבינלאומיים לא נענו לדרישה זו. 

מרגע היוודע הודעת התאחדות הפריסבי על ביטול השתתפותה של ישראל ברגע האחרון ולמרות כלל התיאומים המקדימים, הבטיח אריק קפלן נשיא התאחדות "אילת" במסגרתה פועל ענף הפריסבי בישראל": "לא נוותר ונמצה את כל ההליכים על מנת לעצור את האליפות שמהווה מדרון חלקלק שעלול לפגוע בכל הספורט האולימפי והלא אולימפי בישראל. מדובר במאבק של כלל הספורט ושל מדינת ישראל ולא של הפריסבי וכל כולם להתגייס למאבק הזה".

הגרפיטי, ״החרימו את ישראל (israhell) עכשיו!״ (צילום: דניאל בן דוד)
הגרפיטי, ״החרימו את ישראל (israhell) עכשיו!״ (צילום: דניאל בן דוד)

מנכ״לית ההתאחדות הישראלית לענפי הפריסבי אילת בן ציון: "אנחנו צריכים אתכם איתנו במאבק נגד האנטישמיות, לא הגיוני ששחקניות ושחקנים בני 15 לא יכולים לשחק את הספורט שהם כל כך אוהבים בשל פוליטיקה ואנטישמיות זולה."

עוה”ד דליה בושינסקי המייצגת את איגוד הפריזבי בישראל: “מדובר בהחלטה מקוממת שאין ספק שאין לה כל בסיס חוקי. מדובר בהתנהלות חסרת תום לב של האיגוד הבינלאומי, העולה כדי אפליה על רקע אנטישמי ו/או אנטי ישראלי. לצערי, נחצה קו חדש - סילוק נבחרת ספורט ישראלית לאחר שהתחרות כבר החלה (שכן עד כה היינו עדים לניסיונות סילוק לפני פתיחת תחרויות), כביכול ״מטעמים בטחוניים״.
לא רק בספורט - או שכולם משתתפים או שאף אחד לא".