מדליה שביעית לנבחרת ישראל ממשיכה לרשום הישגים במשחקים הפראלימפיים, לאחר שהשחיין עמי דדאון סיים הערב (שלישי) במקום הראשון בגמר המשחה ל-200 מטר מעורב אישי בדרגת נכות SM4.

מורן סמואל מסכמת את המשחקים הפאראלימפיים: “האתגרים חיזקו אותי”

דדאון רשם תוצאה של 2:49.26 דק' ויעמוד על הפודיום בפעם השלישית, לאחר שזכה בזהב ב-100 מ' חופשי ובכסף ב-150 מעורב אישי. בסך הכל, מדובר במדליה אולימפית שישית של דדאון בקריירה, לאחר שטוקיו זכה בשתיים זהב ואחת כסף.

ביום שישי, לאחר שזכה בזהב, אמר דדאון: "זה היה מקצה לא קל בשבילי, ברוך השם הצלחתי לייצג את מדינת ישראל ועם ישראל. אין לי הרבה מילים לתאר. שום דבר לא עובר לי בראש בזמן המקצה. עכשיו אני יודע שאשיר את התקווה בתקופה הזאת, זה כל מה שרציתי. לתת תקווה לאנשים זה המשמעות הנוספת למה שאנחנו עושים פה. יש לי עוד שלושה מקצים לעשות, ייצגתי את עצמי ואת המדינה בכבוד. אני מקווה שכל ילד ומבוגר שרואים את זה וקשה להם, שיידעו שיש אור בקצה המנהרה".

אורית אילון פרידמן מנכ״לית איל״ן, אשר מלווה את הנבחרת כעת במשחקים בפריז: ״מעבר להיותו ספורטאי מוכשר בכל הרמות, עמי הוא מלח הארץ ואהבתו למדינת ישראל ניכרת בכל רמח איבריו. עמי הוכיח שוב לעולם, למדינת ישראל ובעיקר לעצמו שהוא אלוף והוא דוגמא ומופת לנחישות ומצויינות. זו המדליה השלישית של עמי במשחקים הפראלימפיים בפריז וזה משמח מאד בימים בהם כולנו במדינת ישראל כה זקוקים לבשורות טובות וחיוביות בעת הקשה הנוכחית.  אנו גאים בכל ספורטאי המשלחת ואוהבים אותם מאוד ומודים ליעקב בייננסון מאמן נבחרת השחייה על השקעה ניכרת במפעל החיים שלו - השחיינים שלנו״.