תחזית מזג האוויר: על פי תחזית השירות המטאורולוגי בבית דגן, היום (שלישי) בשעות הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות ערות בהרי הצפון. במהלך היום צפויים גשמים מקומיים מצפון הארץ עד לנגב וייתכנו סופות רעמים. קיים חשש קל משיטפונות בנחלי מדבר יהודה וים המלח.

ברביעי יהיה בהיר עד מעונן חלקית בעננות בגובה רב עם עלייה קלה בטמפרטורות. בשעות הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות ערות בהרי הצפון.

בחמישי יישאר בהיר עד מעונן חלקית בעננות בגובה רב עם עלייה קלה נוספת בטמפרטורות, בעיקר במישור החוף ובשפלה. במרבית אזורי הארץ ינשבו רוחות מזחיות ערות עד חזקות.

7,255,256 בעלי זכות בחירה רשומים בספר בוחרים לקראת הבחירות ל-197 עיריות ומועצות מקומיות ו-45 מועצות אזוריות, שיתקיימו היום (שלישי). 174 אלף עולים חדשים יוכלו לממש לראשונה את זכותם הדמוקרטית להצביע. במקום הראשון במספר העולים החדשים מדורגת תל אביב – 20,764 בעלי זכות בחירה, בנתניה רשומים 20,067 עולים חדשים בעלי זכות בחירה, בחיפה – 18,721, בירושלים - 12,500, באשדוד – 6,700 ובבאר שבע -4,981. מרבית המצביעים מקרב העולים החדשים הם מרוסיה (89,308), אוקראינה (25,154), ארה"ב (13,389), צרפת (10,271), בלארוס (5,604) ואתיופיה (4,440). 

בתוך כך, תושבים עם מוגבלות יוכלו למצוא, באתר ייעודי, את הקלפי הנגישה הקרובה ביתם. זאת, באמצעות אתר חדש, שנפתח ביוזמת עמותת נגישות ישראל בשיתוף פעולה עם משרד הפנים, הטכניון, אוניברסיטת אריאל, וחברת A2Z. האתר אמור לסייע לכ-1.5 מיליון אנשים וקשישים עם מוגבלות לממש את זכותם להצביע בבחירות.

תל אביב (צילום: אינגאימג')
תל אביב (צילום: אינגאימג')

רק כ-20% מהקלפיות נגישות יוצבו היום והאתר נועד לאפשר באמצעות הכנסת כתובת  המגורים של האדם עם המוגבלות את כתובת האתר הנגיש הקרוב ביותר לביתו.

במשרד הפנים הבהירו, בתוך כך, כי הבחירות ב-11 רשויות מקומיות ואזוריות, מהן פונו תושבים בעקבות המלחמה, יתקיימו ב-19 בנובמבר 2024. הרשויות בהן לא תתקיימנה בחירות הן: שדרות, אשכול, שער הנגב, שדות נגב, חוף אשקלון, קרית שמונה, שלומי, גליל עליון, מבואות חרמון, מרום הגליל ומעלה יוסף.

לנוכח החשש מאחוזי הצבעה נמוכים על רקע המלחמה, במשרד הפנים יצאו בקמפיין לעידוד ההצבעה. במקביל, במטות הבחירות מנסים לאתר תומכים פוטנציאליים וביום הבחירות ימריצו אותם בשיחות טלפוניות והודעות לצאת ולהצביע. בימים האחרונים מערכת הבחירות המקומית הפכה לטעונה והיו מקומות בהם בלטו קמפיינים נגטיביים.

הגנים הבהאיים בחיפה (צילום: מתניה צוויג, פלאש 90)
הגנים הבהאיים בחיפה (צילום: מתניה צוויג, פלאש 90)

ההערכות הן שבחלק מהמקומות זהות המנצחים וחברי המועצה הנבחרים תיקבע רק ביום חמישי, לנוכח הצפי למספר גבוה יחסית של קולות חיילים, שספירתם תחל רק ביום רביעי. מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, אשר אמון על ביצוע הביקורת על מימון המפלגות, לשמור על טוהר הבחירות, יצא בקריאה לשמור על טוהר הבחירות.

"על המועמדים לזכור שהכספים שמשמשים אותם במערכת הבחירות הם כספי ציבור והמימון הממשלתי למועמדים השונים נאמד ב-530 מיליון ששקל. על כלל המועמדים לשמור על מינהל תקין, החוק וכללי מבקר המדינה. חובתם לדווח על כל תרומה שמתקבלת על ידם ולנהוג בשקיפות מלאה. נבדוק את עמידתם במסגרת התקציב המאושרת. כמו כן נבדוק שההתנהלות הכספית שלהם תקינה ושההוצאות נעשו למטרות ראויות".

מתניהו אנגלמן (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
מתניהו אנגלמן (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

בתוך כך, מומחים במחלקה לחינוך וקידום הבריאות בשירותי בריאות כללית יצאו עם שורת המלצות לבחירות בריאות לכל ימות השנה: הם ציינו, כי המחקר בארץ ובעולם, מצביע בבירור על התרומה המשמעותית של פעילות גופנית לטיפוח אורח חיים בריא,גם אם היא נעשית בעוצמה נמוכה יחסית ובלבד שתבוצע בהתמדה. 

הליכה, שחיה, רכיבה על אופניים, 3-5 פעמים בשבוע, הן חלק ממגוון רחב של פעילויות העשויות לתרום לשיפור הכושר הגופני שלנו, במיוחד למערכת לב-ריאה וכן לקשת רחבה של מרכיבי בריאות. במקביל חשוב לשלב פעילות גופנית כחלק משגרת היום. חשוב לנצל את המדרגות במקום מעלית או מדרגות נעות עוד הם ציינו, כי תזונה והרגלי אכילה נכונים תורמים לתפקודו התקין של הגוף ולשמירה על הבריאות.

על מנת שהגוף יקבל את כל המרכיבים הדרושים לתפקוד, צריך לאכול תפריט מגוון שיכלול מזונות מכל קבוצות המזון. למי שמעשן. עישון סיגריות ומוצרי טבק אחרים מזיק למעשן ולמי שנמצא בקרבתו. אף פעם לא מאוחר מדי להפסיק לעשן, כי יש תועלת בריאותית בהפסקת העישון בכל גיל. עוד הם ממליצים ללכת להתנדב במשהו שמדבר אליכם, או פשוט לעשות כל יום מעשה טוב קטן אחד.

"אפילו אימוץ חיית מחמד מסייע לתחושת המשמעות, ומחקרים הראו שמי שמאמץ חיית מחמד בריא יותר ומאושר יותר, מעבר להשפעה המיטיבה של טיולים רגליים עם הכלב, הם המליצו עוד. לדבריהם, הממוצע מבלה שליש מחייו בשינה. אבל מה מספר שעות שינה להן זקוק כל אחד מאיתנו בשביל בריאות טובה יותר? אצל אנשים מבוגרים מומלץ לישון שבע-תשע שעות שינה ביום. לפי מחקרים נוספים, שינה מועטה מדי גם מעלה את הסיכון לסוכרת, כאבי ראש, ודיכאון, וגם פוגעת בחשק המיני, בהזדקנות העור, בזיכרון, בכושר השיפוט, ובזמן התגובה.