תחזית מזג האוויר: היום (רביעי) מצפון הארץ עד לצפון הנגב יוסיף לרדת גשם מקומי ובחרמון ימשיך לרדת שלג. בהרי הצפון ובפסגות הגבוהות של הרי המרכז עדיין צפוי שלג קל. 

על פי התחזית, גם ינשבו רוחות ערות ובמדבר יהודה ובים המלח קיים חשש לשטפונות. משעות הצהריים, הגשמים והרוחות יחלשו בהדרגה וימשיך להיות קר מהרגיל לעונה. מידות החום בירושלים ובמצפה רמון יגיעו ל-6 מעלות, בהר גריזים ובצפת-4, בתל אביב-13, בחיפה-10, בטבריה-14, בבאר שבע-11 ובאילת-18.

מחר צפויים גשמים מקומיים, ברובם קלים, בצפון הארץ ובמרכזה וימשיך להיות קר מהרגיל.

ביום שישי תחול עלייה בטמפרטורות, אך הן עדיין יהיו נמוכות מהרגיל לעונה.

בשבת לא צפוי שינוי ניכר במזג האוויר.

לנוכח התחזית לסוף שבוע לא גשום ועל רקע המראות המרהיבים של הנחלים הזורמים והשלג שנערם בחרמון, נראה שמטיילים רבים יגיעו לאתרי הטבע.

היערכות המשטרה

על פי תחזית השירות המטאורולוגי, צפויה להמשך המערכת החורפית אשר תלווה במשקעים וטמפרטורות נמוכות, כולל שלג באזורים הגבוהים ובמהלכה יורגשו רוחות עזות וסופות רעמים ברחבי הארץ. משטרת ישראל נערכת למתן שירות מיטבי לציבור משתמשי הדרך, בכבישי הארץ, הכול במטרה לשמור על חייהם ובטיחותם של כלל אזרחי ישראל. כמו כן, יחידות החילוץ והמערך האווירי של המשטרה יופעלו בתוך זמן קצר במוקדים השונים.

הנחיות והמלצות משטרת ישראל לציבור:

  • סיעה על השלג ברכב שאינו מתאים לכך מסוכנת ויש להימנע מכך.
  • נוכח צפי מזג האויר הסוער והסיכוי להיערכות של שלג בערים הגבוהות, מומלץ לוותר על נסיעות שאינן הכרחיות.
  • רוחות חזקות עלולות להוביל לקריסת עצים, עמודים וכיו״ב, וכן להתעופפות של חפצים שונים. יש לדווח על כל מפגע מעין זה לרשויות בהקדם.
  • יש להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך ולהאט משמעותית בעת כניסה לעקומות וביצוע פניות חדות.
  • כשהכביש רטוב וחלק, מרחק הבלימה גודל. לכן נדרש לשמור מרחק גדול יותר מהרכב שלפנים, ולנהוג לאט ובזהירות בפרט כשיש קרה על הכביש עקב סכנת החלקה.
  • יש להתרכז בנהיגה ולהימנע מהיסח דעת בדגש על שימוש בטלפון הנייד.
  • מו לב להולכי רגל- בעת מזג אויר גשום וסוער, קשה יותר להבחין בהולכי רגל ולבלום בזמן במקרה הצורך. יש להאט הנסיעה באזורי מגורים ולתת זכות קדימה להולכי רגל.
  • יש לאחוז את ההגה בשתי ידיים מאחר וכניסה עם הרכב לשלולית, ובורות המוסתרים ע"י הצטברות מים על הכביש – עלולה לגרום לסטייה פתאומית של הרכב.
  • בטרם הכניסה לרכב: חובה לבדוק כי צמיגי הרכב תקינים ובלחץ האוויר הנדרש. יש לבדוק כי המגבים תקינים ואינם פגומים. יש לדאוג לנקות את שמשות הרכב על מנת לספק תנאי ראות טובים לנהג, וכן לנקות את פנסי הרכב הקדמיים והאחוריים- על מנת לראות ולהראות בהתאם.